Summa sidvisningar

onsdag 11 december 2013

Glädjebud!!!

God kväll i stugorna!
Johan snarkar i vår stora Fatboy på golvet med filt över sig. Han ska jobba snart så det behövdes nog!

Jag har tränat nu i kväll. Blev inget benpass, blev lite av varje!!!
Isolde åkte till morfar en stund och Isidor lekte med mormor. Han fick ha mormor alldeles ensam idag!
Vi skulle åkt till storebror och sett till att nån tomte kom upp när vi va lite lediga ihop...men han va inte hemma ringde han och sa. Så vi fick stuva om planerna lite....

Tycker vädret är oerhört tråkigt just nu. Hela trädgården ser ut som ett slagfält. Spadar...pulkor och värmeljus efter veckans snö-lek!!! Och va händer? Allt försvann när det va så fint!!!
Inget att göra åt. Vi tog oss ut en stund på förmiddagen och fikade på stan. Sånt vi aldrig gör längre känns det som. Men det är mysigt i dom minuterna det varar!!!

Idag fick jag ett glädjande besked!
Jag är antagen till Högskolan!
Läste om och om igen...det va nämligen lite oväntat!!!!
Så lättad och glad över valet...som jag tvekat över då och då.
Jag kom in på Sjuksköterskeprogrammet. Nåt jag tänkt på sen  -99.
Det kommer bli bra och jag hoppas valet är det rätta för mig.
Att jobba kvällar och helger är det ENDA som känns lite motigt i det yrkesvalet....men att jobba VARJE dag 7-16 känns inte heller jättekul. Eller ovant för mig som aldrig haft såna arbetstider.
Får se om jag nöjer mig med dessa 3 år...eller om jag läser på 1,5 år sen...haha!
Antagligen kommer jag vara äldst av ALLA...den gamla damen som kvalat in på Högskolan med 5 ungar!!!!!
Haha...då får jag bjuda på det!!!!

Känns kul.....läskigt och spännande!

Har varit lite ofokuserad hela dan efter detta besked.

Nu ska jag fixa lite inför morgondagens lucia!

Fixat lite julfint!!!!




Advetskalendern med pappa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar