Summa sidvisningar

tisdag 10 december 2013

Recept på mitt favoritgodis!!!

Nu ska jag slänga in ett recept till er på mitt favoritgodis!
"Strykande åtgång" heter det!
Just va det är....
Jag gör det VARJE jul. I år tog jag för mörk choklad....man kan nog välja nån lite ljusare.

Enkel,snabbt,sött och gott!
Nu är burken förseglad....inget godis för mig än!!!!

Ingredienser:

2 dl grädde

100 gr smör

4 dl strösocker

200gr blockchoklad


Gör så här:
Koka grädde, smör och strösocker i ca 4 – 5 minuter.
Tag kastrullen från plattan och rör ner blockchokladen i bitar.
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna.
Häll smeten i långpannan och låt den kallna.
Skär i bitar.
Förvaras i kylskåp.

Man kan utesluta nötter...jag har en nötallergiker...eller nu mer två. Så dessa är jag försiktig med att ta fram!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar