Summa sidvisningar

söndag 1 december 2013

Första Advent hos oss!!!!

Adventstid!
Tycker det är en härlig tid. Speciellt när jag nu har lite tid till att njuta...jag är ju ledig nu fram till jul. Känns så lyxigt och så roligt!!!!
Jag jobbar bara extra nu fram tills dess. Egentligen skulle mina kurser sluta den 19 dec...

Idag har vi haft KALAS här på eftermiddagen. Att ha det 1 advent är alltid speciellt. Mycket saffran och mycket pepparkaksdoft denna dag.
Victor kom lite tidigare och kunde roa barn medans jag kunde "kalasfixa" lite.

Jag tycker det är så roligt att ha kalas...baka och fixa.
Roligt så länge det inte blir ett måste. Visst kan man köpa sitt fika, men det vill inte jag.

Idag va det fullt hus och även Johans föräldrar kom.
Starckars Johan han fick jobba. Han åt julbord i stället.
Trevligt att träffas allihop.

Det gick snabbt att röja  upp ,Victor är en klippa att ta dom små. Alla brorsor är bra med dom men dom tyr sig mycket till Victor.
Så nu är här fint igen.

Tänkte vi skulle ta oss ut på julskyltningen men tiden rann iväg och det blev helt plötsligt läggdax.

Nu längtar jag efter min man!!!!
Vi har en skön vecka i sikte. Mycket lediga ihop.
Vi gillar det!!!!
Han jobbar lite kvällar,jag ska julbord,lite jobb-möte ,massor av träning och avslutar  veckan i Göteborg och Jul på Liseberg!!!!

Saffran-semlor  med fyllning av mandelmassa och russin!!! Idag slank det ner en sån här med gott samvete....varför ens äta om man inte gör det med gott samvete. Då står man väl över......


Pepparkakscupcake  med kanel och sötaste pepparkaksgubbar-toppning .

Älskade underbara unge!!!!


Finaste Isidor i skjorta!!!!





2 kommentarer:

  1. Så fina bakverk! Var har du köpt den fina skjortan/blusen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej! Tack,visst ser det gott ut!? Det va det också. Min blus kommr från VeroModa,huuuur gammal som helst dock.Men jag tycker om dom fortfarande och har 3 färger. Men kan ju finnas nåt liknande!!!!

      Radera