Summa sidvisningar

onsdag 20 augusti 2014

En tankeställare....

Känner mig helt slut nu i kväll. Orkade varken träna eller fixa tacos som va tänkt. Det blev bara att ligga raklång en stund i sängen.... och sen råkade det bli kväll.

Trodde bara vi skulle in en snabbis till KSS på "koll", då räknar jag med max 20 min. Nu blev det en heldag i stället med provtagning, emla och hela köret. Nya prover på saker man aldrig kollat förut. Det kom nästan liten som en kalldusch...men vägrar oroa mig förrän jag måste göra det om jag ska göra det!!!!
Vi kunde gå ner och äta i restaurangen mellan provtagningarna.

Sen är detta ställe fantastiskt med en enorm lekterapi.
Som alltid får jag mig en ordentlig tankeställare där...ett ordentligt uppvaknande där saker verkligen ställt längts ut på sin spets. Små sjuka barn, stora sjuka barn...gräsligt sjuka barn. Utmattade föräldrar som knappast håller ihop... Jag blev sittandes helt tyst idag och tittade mig omkring...där sitter vi alla med det vi älskar allra mest med en klump av oro i maggropen även om jag denna gång hörde till dom med minst sjukt barn. Jag hade en sprallig lintott som inte verkar ha ett enda bekymmer på sina små axlar.
Dessa fantastiska hjältar som finns här...som tar små barn med stor försiktighet och helt på deras nivå och på deras villkor så långt det är möjligt.  De stora tonåringarna tas på rätt sätt och en klapp på axeln och ett slag mot keps skärmen som ett hej för dagen., Tycker det är otroligt och idag kände jag mer än någonsin att mitt yrkesval är så rätt för mig.

Sen när allt detta va klart och två glassar senare blev det shopping som tänkt.
Hittade allt jag sökte och nu kan hösten snart få komma....bara lite mössor kvar att välja.

Sitter här nu alldeles ensam och kollar i MIO katalogen....slår mig alltid att det kan omöjligt vara människor som har så fint. Även om inspirationsbilderna nu mer är röriga med  määäängder kuddar,ljusstakar och små puffar. Stressar mig med mycket saker....men det ser mysigt ut på bild.

Nu ska jag ringa hem en son och vänta in min man som är med på team Wod i kväll. Tror han njuter av alla sina lediga kvällar nu!!!!! Det gör i alla fall jag.
Äntligen fick jag tag i denna kavaj i rätt storlek. Så söt! Från Kappahl

Frisyren har kanat på sniskan lite idag....

Gjort en tavla som pryder vårt sovrum med denna låttext vi hade när vi blev man och hustru!!!!

Och denna tavla....enkelt Du&Jag....

Nacksving på syrran....



Kärlek!!!!

Nya Höstskor till flickebarnet. Har ett par 46:or här också till sonen men dom går knappast plats på bild!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar