Summa sidvisningar

söndag 24 augusti 2014

Ice bucket challange

God morgon sköna söndag!
Vi sitter i tv soffan....älskar söndagar!

Överallt ser vi det nu...ice bucket challange. Man kastar en hink med is/iskallt vatten över huvudet för att uppmärksamma den hemska sjukdomen ALS. ALS är en nervsjukdom som bryter ner kroppens muskler....kraftnedsättning som sen leder till helt förtvinade muskler. I ca 10% av fallen finns ärftlighet men i resterande 90% finns ingen förklaring. Det forskas för fullt i denna sjukdom och det känns som en förskräcklig sjukdom.
Ice bucket challanges utmaningen är till för att UPPMÄRKSAMMA denna sjukdom som det faktiskt inte pratas så mycket om...så klart vill man ju också att man ska skänka en slant till forskningen.

Jag personligen tycker allt som kan uppmärksammas i gott syfte ska lyftas fram och snacka om att man lyckats!!!!
Sen finns det alltid...alltid dom som tycker i ALLT och det gör mig nästan förbannad när man inte bara kan ta det för det är...uppmärksamma en sjukdom både du och jag kan drabbas av. Varför inte????
Igår utamanades vår Crossfit box och Johan och Stefan antog denna utmaning...HÄRLIGT!!!!!

Tycker allt sånt här är fantastiskt!
Skänk en slant samtidigt vet jag....
Jag ska skänka en slant till Ulla-Karin Lindquist stiftelse för ALS forskning.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar