Summa sidvisningar

måndag 4 augusti 2014

Allsång och sista versen!

Nu är det sista semester veckan för oss ihop i denna familj. Johan  börjar sitt nya jobb nästa vecka. Roligt och spännande för honom.
Jag börjar inte skolan förrän vecka 35 men har en hel del att fixa med innan dess. Litteratur som ska fixas och en komplettering som ska in. Det ska jag ordna under nästa vecka då dom små börjar förskola igen. Hoppas även få jobba lite!

Jag har sjungit i kapp med Lotta Engberg nu i kväll (tycker alltid jag sjunger så bra i min Tv soffa). Älskar "Allsång" på tv...tur att det är både måndag och tisdag.
I morgon ska vi ha grillkväll med lite vänner här så då missas det.

Isolde lämnades hos mormor på eftermiddagen och jag och min kära syster tog en kopp kaffe ihop där med mamma. UTAN fika,,,för oss alla tre. Kan konstatera at vi har samma genetiska bank att svära över.
Så glad för min älskade mamma. Tack för du tar hand om våra små och vill det så gärna. Du är GULD värd och jag sa till Johan att jag hoppas jag blir en sån mormor/farmor som hon....finns där alltid! Tänk när Isidor va så sjuk...tur vi hade henne då. Den tacksamhet man känner när man utan att ens behöva fråga så fanns hon bara där. I såna situationer vill man inte behöva BE om hjälp.

Isidor och jag har legat i soffan och läst en bok och gick ut en sväng.
Ja, så mycket mer än så  har vi inte gjort i värmen...som kom tillbaka efter regnskuren. Blev besviken över ovädret. Hade tänkt mig en hel dag...typ!

Känner att man nu vill njuta allt man orkar av att vara tillsammans det sista nu innan allt allvar startar. För oss betyder det skola,nytt jobb för Johan och så lite aktiviteter på det.

Nu ska jag ringa hem sonen som spelat basket så svetten sprutade i värmen....härligt!!!!
Första dagen med smink på en hel sommar!!!! Gud,så skönt att vila från det ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar