Summa sidvisningar

tisdag 26 augusti 2014

Startskottet!!!!

I morse gick startskottet...pang...booom!
Högskolan kallade på mig igen. Dags för ny termin och plocka fram nya krafter och motivation. Många avhopp och vi alla kunde konstatera att det va "fysiologins" fel...det knäckte fler än en.
Ingen mjukstart utan två stycken föreläsningar idag.
Nu läser jag 15HP Folkhälsovetenskap....intressant och en av de bästa föreläsningar vi haft så här långt. Man ville bara höra mer av henne! Just folkhälsa intresserar mig....kan mycket väl tänka mig en inriktning ditåt...men det va väl inte oväntat!

Vi firade en ny termin med lunch på ThaiHouse i Skövde.

Kände mig ringrostig och kunde knappast hålla i en penna....

Men nu så....nu kör vi termin 2!

Efter dagis hämtning så tog vi en glass på altanen i solen. Sommaren kom tillbaka lite kändes det som.

Idag har jag gjort nåt jag aldrig gjort (inte vad jag minns)...jag har kokat soppa!!!!!!!!!
Å,jäklar så god den blev!!!!
Så nu kanske jag hamnar i "soppträsket"....det är såå gott!
Den fick vi avnjuta efter Isolde fotboll. Vi tog oss en promenad dit och Isidor och jag va åskådare.,..vi plockade stenar och hittade små pinnar. Kan uppskatta dessa stunder galet mycket...bara sitta ner med en i taget och vara fullt koncentrerad på hans lek...hur han tänker.

Skönt med lite luft efter en dag inne och ett par meters promenad...mer än så blir det inte idag. En skön vilodag!

Nu framför Idol!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar