Summa sidvisningar

torsdag 28 augusti 2014

Jag tar helg!!!

Har fått lite Fredagskänsla redan idag. I morgon tar jag mig ledigt då vi har själstudier...barnen ska få vara hemma också och vi ska ut i skogen på förmiddagen. Underbart härligt att veta att vi får lång helg. Man får passa på när det är möjligt.
Så efter en dag på högskolan och hämtade barn så blev det torsdags städ. Fråga mig inte varför ...i morgon eftermiddag får jag ändå göra om det för att få helg-städat.
Kunde hämta tidigare än planerat och det känns alltid skönt. Nu när Johan jobbar dagtid så blir det mycket mer tid på förskolan för dom. Dom trivs bra där men jag önskar ändå ha dom mer tid hemma. jag vet hur snabbt denna tid går.

Folkhälsovetenskap är riktigt intressant...och så viktigt! Att jag ska bli barnmorska är långt ifrån självklart längre. Det va det ju förut!

Om man väljer att jobba med vår folkhälsa har man lixom lite att bita i.....där finns det att jobba med!

Dagens träning kan jag bocka av från dagens "bör göra"...inte måste göra. Nu märker jag helt andra resultat av min träning...jag har ju kört ordenligt nu sen v 31...även om jag hållt igång hela sommaren. Jag har en plan med min träning och låter kroppen få bestämma. Vila när den faktiskt vill det. Blev så full i skratt här om dagen....Hörde nån som hade lite skev uppfattning om Crossfit....fjantigt att hänga,hoppa och klättra. Han testade sen och spydde som en kalv under passet. Har man testat och tycker inte det passar så förstår jag...men när man inte ens vet vad det innebär så ska man nog ta en titt på vad det FAKTISKT är. Jag tror mig inte gilla golf,men vad vet jag....egentligen! Han säger inte längre att det är nån "fjantig" träning??? Kom och prova så kan vi prata efter :o))))
Jag tycker det är otroligt varierande och inser att jag har nytta av denna träning i min vardag...man tränar ju för att "leva"...inte för själva träningen. Det är nog ganska viktigt att veta varför man tränar???
Jag ska orka min vardag och må väl!

Nu har vi satt oss vid Tv och jag ska strax lägga barn...Johan ska köra pass och jag kolla på "Hela Sverige bakar"!
En perfekt "dag-innan-helg".

På väg mot skolan!!!!!En sån där "selfie" bjuder jag på...inte fotat nåt annat nu denna dag! Nöj er med min nu mer bleka "nuna". Vad hände med sommarens brunfärg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar