Summa sidvisningar

måndag 25 augusti 2014

Veckan är igång!!!

Snart läggdax för mig. Jag känner mig både frusen och lite sliten. Hoppas att det är det ruggiga vädret som gör känslan.
Idag kom jag till dagis med två barn och reda innan jag tagit av Isidor skorna hörde jag host och snorande. Jag hyser stor kärlek för handsprit, hoppas dom använder det i överflöd våra pedagoger. Jag frågade direkt när jag kom idag om magsjukorna va igång. Så va inte fallet än. Dessa magsjukor får mig nästan lite ur balans. Tycker det är hemskt och skulle helt ärligt vilja åka hemifrån när och om det drabbar oss.
Men det räcker med alla andra dagis bacilluskerna  som härjar.
Jag är nooooga med handtvätt nu och byter handduka varje dag,har hänt att jag bytt två gånger på en dag. Förebyggande arbete?? Vi får väl se....

Idag har vi först varit iväg på dans . Isoldes premiär för terminen. X antal kisse-spring och vattendrickande dock. Intresset är inte glödande på nåt vis. Sen vidare mot Dimbo och körövning inför konsert. Jag såg det "bums"...det skulle inte gå att lämna henne. Jag fick sitta på scen kanten och sjunga "Idas sommarvisa" även jag precis som även min mor skulle fått göra när jag va 5 år. "Äpplet faller inte långt " heter det ju...

Träningen klämde jag in även denna måndag. Idag blev det lite "straffhopp"....100 hopp per varv va bestämt och missade jag nån av dessa hopp så fick jag börja från början. Många hopp blev det men shit va bra träning. Wallball ,ringdips och boxjump ingick också i min wod för denna dag. Nu blir det lite gymträning i veckan också.

Japp, jag har bestämt mig nu i 3v att jag måste sköta maten bättre. Inga stora saker men bara en aning. DÅ händer det mig alltid...kollar man historik idag så har jag surfat både äppelpaj,knäcklig blåbärspaj och banankaka....haha! Mitt hälsosamma liv det. Men än så länge ingen handling bara tanke....men jag står i mot..krigar lite i min egen kropp nu i några dagar till. Sen har jag vunnit över sockerboven....
Jag har alla redskap i världen,kunskap och allt...men inte den där motivationen för ett viktras....
Så är det, men idag har jag klarat mig bra...haha.
Förr hade jag nog ansett mig misslyckad...idag kan jag skratta!
Det är härligt....faktiskt!

Häpp, dagen är till ända!
I morgon ska jag återse mina "kursisar" på Högskolan!
Trevligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar