Summa sidvisningar

lördag 9 augusti 2014

Crossfit bland Rydell&Qvick!

God eftermiddag!
Jag har tagit mig en paus. Det betyder att jag satt barn framför Tv. Bedrövligt??? Kanske det....men väldans skönt för oss alla.

Då har jag och grabbarna kört en liten Wod på torget...på samma scen som Rydell&Qvick står på i kväll. Troligen lika svettiga som vi...kanske dom vinner svett-priset.
Det va en rolig,enkel Wod...utan några krångligheter. Men roligt att visa upp liiiiiite av det vi gör då många är nyfikna och många verkar sugna att testa. Nu gillar jag inte att stå i centrum i dessa sammanhang, att vara instruktör är något annat.
Ryktet går att det är "näradödenupplevelse".....det KAN det vara om man VÄLJER att göra det till en sådan. Eller så är det jobbig,rolig träning. Vill alltid flinka in roligt i allt som har med träning att göra. VAD är roligt i tränings sammanhang???? Hur kul kan det vara????..ja, det är ju inte roligt i samma utsträckning som en Komedi på Tv eller en skön fika stund i solväggen kanske. Men en varierad träning som ger enormt snabba resultat! För det är ju det vi är ute efter...på både got och ont men sanningen är den.

Crossfit är ju ganska nytt för de flesta hos oss....vi är nybörjare,riktiga nybörjare och alla hjälps åt.

Jag har kört en Wod där jag trodde jag skulle både spy och svimma en gång.....jag blev ordentligt utmattad faktiskt. Det va otäckt och förbaskat onödigt. Men man vet inte riktigt sina begräsningar i början.

Just nu kör jag inte så mycket Wod utan fokuserar på att komma igång igen efter sommaren mer....haha.
Jag är tjock och klumpig och får slita som ett djur när det kommer till kroppsviktsövningar.
Men det ska bli bättre...mål att kämpa imot!!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar