Summa sidvisningar

tisdag 19 augusti 2014

Det finns inget dåligt väder....

Just nu befinner sig Johan och Isolde på fotboll. Frågade om hon ville gå,nu när det regnar så....jag har ju regnkläder var hennes svar och jag tappade nästan fattningen för ett ögonblick. Tänk att lite regn kan påverka MIG som vuxen men ett litet barn verkar inte ens ägna det en tanke...att det skulle vara ett problem.
Isidor och jag håller oss hemma. Vi tänder lite ljus och börjar fixa kvällsmat!

Springer upp och tittar på vårt sovrum då och då...så fint det är.
Fyndade en låda och ett litet bord på Netto för 40kr styck....älskar Netto.
Nu har det fått lite vit färg och ska fungera som sängbord.

I dag har vi slängt ihop lite grahamsfrallor. Säg mig nåt som är goare än det?? Möjligen nybakta bullar. Smidigt och man vet EXAKT vad det är i dom. Varför drar man sig för brödbak egentligen. Blir ju bara lite disk men snabbt går det.
Regnet verkar inte ta slut så då får man ägna sig åt lite sånt.
Älskar hösten och älskar "innemyset"....har inga problem alls med det. Det kräver dock en bra syskon-sämja.
Så fort hösten kommer drabbas jag av "jagvillfixahemma" syndromet....

Dagens träning är klar!
Idag körde jag en mycket udda övning....turkisch situps. Det va så förbannat jobbigt och aktiverade hela kroppen. Trodde jag INTE när jag tittade på den igår. Höger sida gick fint men min vänster sida är katastrof..sen vi krocka är jag helt sned och stel i höften. Så x antal såna och marklyft och swing blev dagens snabba träning. 30 minuters intensiv träning helt utan vila blev det.
Roligt och nyttigt att hitta nya övningar. Denna ska jag försöka köra nu ett tag.

Nu ska jag sätta mig hos Isidors som har hamnat med "paddan" och verka lite sliten så här framåt kvällskvisten.

I morgon är det KSS för honom...
Alltid samma jobbiga oroliga känsla. den släpper aldrig. Prover bra/dåliga?? Nu är han pigg och glad så det känns ändå skönt.




EN liten tisdagsutmaning för den som vill!!

Redo för fotboll!

Underbart goda !!!!


1 kommentar: