Summa sidvisningar

torsdag 7 augusti 2014

Min besatthet och fruktträdgård!

Oj,vilken sommar...tänk att solen hänger i...likaså värmen. Vi har semester och försöker njuta nästan medvetet av det sista nu. Idag satte jag mig ute och bara tittade. Tittade på Isolde som plockade plommon. Bara det är ren lyx. Vi har både rabarber,vinbär,äpple och plommon i vår trädgård. Kanske en av de bästa sakerna med hus...även om trädgårdsarbetet inte ligger mig allt för varmt om hjärtetrakten.
Nästa år ska vi odla gurka,tomater och sallad!!!!!

I går plöjde vi två avsnitt av "Bron"...älskar det. I kväll hinner jag inget avsnitt för vi ska till vänner och grilla.
Har ni sett det??
Om inte så måste ni....

Vi har varit i Falköping idag. Det är kanske inte staden man besöker speciellt ofta dock. Lite höstnytt till både mig och dom små. Tycker Lindex har fantastiskt bra barnkläder till vettig peng. Trött på sommarklänningar nu. Blev så fint till båda. Ett par jeans och en jättelång kofta till mig,ända ner till vaden. Tycker det är fint!
Vet knappast hur det känns med jeans och stumpor på länge. Nog inte haft det sen i maj. Man har verkligen använt sommarkläderna detta år.
Men minns också att jag använt vinterjackan flitigt andra år också.

Vi behöver inte så mycket höstnytt här. Det finns jackor och mössor lider vi ingen brist på. Men skor ska ses över. Men inte än!
Det är ju sommar än och jag vägrar jaga höstskor nu.
Jag tillhör dom som älskar hösten,jag mår som bäst på hösten. Den svala luften och mysiga mörka kvällar och jag kan tända alla dessa 100 tals värmeljus per vecka.

Jag dricker kaffe,starkt. jag är trött. "Bron" för mid sig sena kvällar.

Vet inte om det blir nån träning för mig idag. Eller om jag ska vila lite.....
Haft en riktigt bra träningsvecka och tränat sen i söndags...4 dagar på raken. Jättebra,har varierat träningen då är inte vila lika viktigt.

Nu ska jag återgå till....ingenting!
GÖTT!
Plommonjakt!

Nya kläder,perfekt till förskolan!

Dagens skörd!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar