Summa sidvisningar

söndag 21 oktober 2012

Älgens öde denna söndag!

Efter jobbet hamnade jag direkt i stekpannan och grytor på rad. Jag hamnade inte i pannan även om det skulle mättat kvarterets alla barn. Nä, då ÄLGEN hamnade där, delar av den!
Följde receptet till punkt och pricka...och så gott det blev!
Vi åt den med kantarellsås (kantarellerna fick vi ringa in mormor på för leverans).
Vilken söndagsmiddag!
Men fick berätta för mitt middassällskap att detta kommer inte ske VARJE söndag!
Käre tid som den fick koka....
Gott!

Till Solsidan blev det dessert. Idag gjorde jag det godaste jag ätit på länge.
* 4 äpplen i pajstorleks-bitar
*1 Pkt Mjukpepparkaka mix
* Margarin.
Lägg 4-6 äpplen skivade i en form.
Häll på Mixen (torr, bara strö över äpplena) . Smält ca 75 gram smör/margarin och häll över och in i ugen ca 15 min i 175 grader....ocg GLASS till!!!


Hur enkelt som helst...
Men det roliga har ett slut och i morgon ska jag dra igång del 2 ordentligt.
Nu ska det väl gå vägen...igen!
Taggad och ladda och träningssugen!

Kommer gå bra!!!!!

Nu har alla lagt sig i huset och jag ska göra det samma!!!!
Trevlig kväll!
Ser ut som nåt katten släpat in, men det va gott!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar