Summa sidvisningar

söndag 21 oktober 2012

Himlen borde ha en åldersgräns!

Fy, en sån trist ,grå och sorgsen dag.
Jag har jobbat vilket inte var det minsta grått.....

Men resten.....
En sån tragedi som drabbat en familj i helgen. Att våra unga väljer en väg bort från livet. Hur är det möjligt??? Hur blir det så här? Vad händer????
När märker man att något är så gräsligt fel , galet fel....att dom inte orkar mer???
Hur ska vi skydda,hjälpa och förstå....när våra unga inte är direkt pratglada, inte direkt öppna och inte direkt lätta att nå???? Är man 14-15 år så lever man lite i sig själv!!!! Hur bryter man sig in där ???
Komunikation säger den kloke....Ja det är självklart!


Jag kan inte sluta tänka...läsa och gråta över detta.
Jag har läst och läst alla dessa kloka ungdomars hälsningar till sin vän...ingen går oberörd.....Så fina saker!!!!
 Jag har en klump som tynger mig så förbaskat. Hur i hela friden klarar man det?? Vart hittar man kraft....vänner,familj och andra barn...Jo,men ändå!!!!
Jag har 5 barn och ska skydda dom alla, göra mitt bästa...inte bara från att må dåligt genom livet. men att skydda dom från männsikor som påverkar dom på icke bra sätt är svårt.

Har man en 14 åring själv känns det så grymt.....dom har ju precis startat livet och allt det där roliga...moppe,polare,musik, kärlek,nyfikenhet,gymnasieval . Hitta på roliga saker och njuta av allt det där som erbjuds. INGET i världen borde gå fel...och så gör det det ändå. Trots lycklig barndom och bra nätverk!
Att livet är tufft och periodvis riktigt jävligt vill man egentligen inte behöva lära dom...dom vet. Men att lära dom hantera saker som är jobbiga är en utmaning , en stor sådan!!!!! Att trots allt ha en tro på livet....en vilja att leva....
Nu för tiden tror jag inte det hhjälper...enbart! Så mycket tuffare det är för dom idag...tjej,som kille. Idag måste vi passa in...kärlek är stort,starkt och ingen i världen kan älska som en 14-15 åring. Jag minns det så väl.....INGEN skullde någonsin få mitt hjärta igen!!!!!!

Just då...som 14-15 åring vet man inte mer än så......
Hur skulle dom det???
Erfarenheten finns inte och vi kan inte begära mer.....
Man lever här och allting är NU!!!
Inte sen...inte om några år.....

Boosta dom med kärlek och ge dom en växande självkänsla, tro på sin egen person...Lära sig att Älska alla sina sidor...bra eller dåliga. Vi duger....För vi borde göra det! Men GÖR vi det????

Usch, idag har jag funderat så mycket att jag känner huvudvärk!!!!

Himlen borde i alla fall ha en Åldersgräns!!
Himlen kan vänta......

Du vet väl om att du är värdefull.....att du är viktig här och nu.....

Kramas idag.....Ta hand om dom vi Älskar....och tycker om...bryr oss om!!!

4 kommentarer:

  1. lycklig barndom och bra nätverk.. fanss det i detta fall! tror detta är en olycka som ligger djupt djupt djupt. Men givetvis riktigt tragiskt! =(
    Hemskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag menar att inte ens det alltid räcker! Tyvärr.....en otrolig tragisk händelse som inte lämnar någon oberörd!

      Radera
  2. Ja himlen borde absolut ha en åldersgräns...känner precis som du , en klump i magen som mal och mal.. Har suttit och läst så många människors tröstande kloka ord idag med tårar i ögonen.. Kan inte sluta tänka och undra var gick det så fel..ibland tänker jag att vi är så förbaskat bra på att hjälpa och bidra till barn i andr länder och det är fantastiskt.. Har ju själv ett fadderbarn,, men kanske vi någonstans måste hjälpa alla våra egna barn och ungdommar vare sig dom far illa eller mår dåligt av andra orsaker ,, trots trygg och bra barndom.. Vi måste fånga upp dom tidigt in med resurser fler vuxna och kortare väntetid på bup

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så sant!!! Tänker som du där. Här samlas pengar in vid stora galor mm. Men ibland får vi först "se över våra egna" hus .kram

      Radera