Summa sidvisningar

torsdag 18 oktober 2012

Viktkurvor och "Mamma gympa"!

Brrrr, sitter i soffan och fryser . Detta väder kräver mycket tända ljus. Dagsdosen av solljus va svår att få...men dagsljus har jag fått och frisk luft.
Vi har varit hos BVC läkaren idag. Isidor viktkurva är ett "observandum". Han är en liten kille och ligger minus på sina kurvor. För kurvor är idag "våra barn"...dom mäts så!
Han är en piggelin liten kille och det finns inget "fel". Allergiprover tagna mm....helt enkelt en liten "klenfis"! Må alla baciller hålla sig från oss nu så han kan få växa i lugn och ro!
Sen va det dag för "Mamma& Barn" gympa på vår Familjecentral. En modig glad tjej som tagit sig an oss idag. För att ge sig i kast med sån här träning för nyblivna mammor kräver mod. För mig är det som rehabträning...återuppbyggnad och att stärka upp in i från och ut. Men hon förklarade oxå för oss att det va ett pass endast för att väcka lite liv i kroppen.....vilket är bra att poängtera.
Men vi blev svettiga och barnen va glada.....
Lisas Babysång efter detta men Isidor va så trött så efter 15 minuter va det tack å hej för oss.
Tänkte Lindex skulle göra honom glad...för där måste man väl ändå känna lycka!!! :o)))
Han somnade!!!!

Johan har varit hos sjukgymnasten med sin rygg. Inte mycket med oss.....Jag= en reumatiker med sömnbrist Han= En gammal gymmare med förslitningsskador. OCH en "pyttebäbis" som inte går upp i vikt...TJOHO!!!!!!

Nu sover han och jag har inte gjort ett "JOTA".....satte mig här nu och ska så sitta i 15 min till innan jag ska hämta "GLÄDJE" på dagis!
Vi ska ha en hemma-dag!

I kväll väntar träning och en föräläsning för mig.
Ska lyssna på Sljedman som varit med i "Biggest.....och gått ner 40 kg (harkel harkel.....:)) . Ska bli kul!
Hoppas få sällskap av Lisa!

Hej på en stund!!!
Har otroligt mycket visningar nu vilket glädjer mig. Men vem är DU som läser???? Kan du inte presentera dig för jag är nyfiken på just DIG!

Vore så kul .....
Lämna en kommentar så jag oxå kan få ta del av dig!!!!

Till min Mini-Pins!!!
Detta ska bli en tavla i Isidors nya rum...hans dopsång!!!!

4 kommentarer:

  1. VA du oxå på sleijman? såg inte dig men är iof inte pigg lite feber kram

    SvaraRadera
  2. Stina, 45 år, boende i Norra Uppland. Gift har två "barn", 19 och 22 år gamla. Så tiden med 2 vuxna 2 barn är över så nu är det 4 vuxna. Jobbar administrativ och önskar att 20 kg skulle försvinna från mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stina så kul!!! Då är det en period i ditt liv där dom börjar flytta ut! Huamej, har en 18 åringe här som bor på skolan varje vecka. Det är en lite "sluss" ut i vuxenlivet,förberedande! Kilona ja....på måndag ska jag starta min dek 2 här. Tog 7 kilo men nu ska 7 kg till bort. Vi kämpar ihop!!! Är du med????? Kram

      Radera