Summa sidvisningar

måndag 15 oktober 2012

Rediga jag och ett sms som kom fel!!!!

Mina arbetskamrater fick sig nu ikväll ett gott skratt! Jag messade lite med dom då jag ska jobba i helgen. Samtidigt skrev jag ett mess till Johan i mer romantisk stil för att vara mig, som är allt annat än just romantisk! Såg sen att det kom till min jobbarkompis..som tackade för det fina messet....HAHAH!!!!!

Känner mi oförskämt "redig" idag...redan nu gjort räkningarna. Gjort en ny mapp till räkningarna då jag inte klarar av PÄRMAR! Tycker det är så omständigt....min man önskar inget hellre än att jag ska använda pärmen.
Tror oxå att han kommer "impas" av min diskmaskin-inställning idag . Plastskedar i eget fack och andra bestick i egna fack.....han kanske inte märker det. Han är HYSTERISKT pedant med diskmaskinen och plockar ALLTID om den när jag ställt in. Förr gjorde det mig vansinnig, nu skrattar jag mest! Gör det honom till en lyckligare man för att han får in 3 tallrikar extra så...kör!!!!!
För att fortsätta mitt rediga "jag" så har jag oxå klippt ur menyn i ICA bladet för vecka. Kanske man skull prova en matsedel!!!!
Känns som om vi snart börja låta som kycklingar då detta äts här ca 4 dagar i veckan...japp,det är sant!!!!!
Sist men inte minst i redigheten har jag gett mina barn frisk luft och en hel del regn idag oxå. Då vi promenerat en stund i spöregn...OCH tränat! DET är ju redigt!!!!! Avskyr att kalla det redigt..:o))))Det är och kommer aldrig bli nåt som är "duktigt" för mig! Hemmaträning idag, i morgon blir det gymmet!

Dagen har varit bra hos oss annars, nåt som är mindre "duktigt" va ett utbrott på min älskade lilla trotsiga 3 åring!
Isidor har kontrollvägts idag,inte riktigt piggelin än. Vi va i Kyrkans hus på förmiddagen och det va "gnälligt".....

Fia skulle kommit till mig idag men fick avboka det då Isidor inte kändes riktigt kry!

Löneförhöjning glädjer mig denna regniga måndag...firade med lite glass!!!!
Tjohoooo för oss UNDERSKÖTERSKOR som gör SVERIGE levande....Vi som gör kanske ett bland de viktigaste jobben som finns......!!!!!!

Å, vad jag älskar denna lille "plutt".


4 kommentarer:

  1. Men vad lustigt! Jonas är exakt lika nojjig med vår diskmaskin haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste va nåt "manligt" över det där Mickan!!! Haha...

      Radera
  2. Oj har du redan fått veta :) Hur kan man kolla hur mycket man får i lön om man jobbar i tidaholms kommun?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jupp,fick brev på posten igår. Så det borde nog dyka upp till dig!!!

      Radera