Summa sidvisningar

måndag 15 oktober 2012

Jag anar UGGLOR!!!!

En ROSA dag i Sverige!
Kollar gala på 3:an nu..."Du får mig att känna"!
Är det nåt jag oroar mig över i livet förutom små-kraffs så är det att jag eller nån i min närhet ska drabbas av denna sjukdom! Så många är drabbade på ett eller annat sätt, det är en sorgsen sjukdom!
Vilken tvärnit i livet......Å,min gud visa dig och skydda oss om du finns!!!

För att ta de mer "lätta" bekymmren så är Isidor som en propeller i sin säng, man hittar honom i  alla väderstreck. Jag ger mat, "buffar" rumpa och smyyyyyger ner....10 min sen dax igen! Han är förlåten,han är inte pigg. OCH har heller inte skämt bort sina föräldrar med sömn ....så....så här är det!
När jag sitter där och ser det pyttelilla ansiktet med den jättestora nappen , han andas så där djupt, jag då kan jag börja gråta. Vad händer i oss när det bara svämmar över i hjärta,själ och huvud. Som när Isolde idag kramade mig med sina knubbiga små armar och klappade mig med sina pannkaks-kladdiga  små fingrar  ,med naglar som glittrar. Å, denna KÄRLEK till det BÄSTA vi gjort!
OCH idag kom min 14 åring på cykel utanför vårt Konditori på väg till pappan. Han är så fin,vacker rakt igenom! Då slog det mig vilken rikedom..., det ÄR ju detta ALLT handlar om!!!!!!!

Nu till UGGLOR!
Vad fina dom är....jag vet att det nu är "trend" , må vara så men jag följer dom sällan ändå.

Så nu har jag letat lite mönster och ska sy ugglekuddar i rosa till Isolde och gråa till Isidor!!!!!

Så nu anar vi "Ugglor i mossen"!!!!!
Ska be min kära svärmor om tips...jag menar hur man trär maskinen osv. Undrar om jag ens va på Syslöjdlektionen!!!! Men det va jag ju men kanske va jag mer upptagen av annat. Vi va indelade tje/kill grupp på den tiden...idag känns det underligt.....Ska försöka mig på en UGGLA i alla fall!!!!

2 kommentarer:

  1. Här finns det coola ugglor att köpa

    http://hannahsbod.blogspot.se/

    /Stina

    SvaraRadera