Summa sidvisningar

tisdag 5 mars 2013

Letar "GOTT"!

Lite typiskt tjejer kanske....att vi gärna letar,gör om ,trixar med sötsaker för att ge oss tillåtelse att äta! Jag tycker egentligen att det RIKTIGA alltid är godast! Hellre en liten bit av något riktigt gott ibland än nån "halvgod" nyttig variant som ändå plockar kcl och som sen ändå inte är speciellt gott.

Just nu utesluter jag vitt mjöl och socker...eller enkelt sagt de flesta kolhydrater utom dom som finns i grönsakerna då....och dom andra källorna.
Men nog om det...
Hittade ett gott recept på en ananaspaj!

Detta ska jag testa om jag inte står ut en dag!

Kanske till mellon i helgen!!!!


8 portioner (eller 12 om man delar den i mindre bitar)
311 kcal, 7 gram protein, 7 gram kolhydrater, 28 gram fett per bit 
Pajdegen:
Pajdeg:
3,5 dl mandelmjöl (jag använder sellton)
50 gram smör
1 msk fiberhusk
ca 1 msk sötning – dvs sötningsmängden motsvarar 1 msk riktigt socker **
1 krm salt
2 äggulor
2 msk grädde(uteslutas om man vill)
Fyllningen:2 dl creme fraiche
1 ägg
Ca 1 dl sockerersättning (ska motsvara 1 dl socker, så jämför dosering på din valda sötning)
1 tsk vaniljpulver eller motsvarande vaniljarom500 gram krossad ananas i juice, avrunnen (280 gram ananas)
Blanda ingredienserna till pajdegen i en matberedare med knivar.
Tryck ut i en pajform ca 24 diameter. Skär eventuellt bort överflödig deg från kanten. Nagga botten.
Förgrädda 5-8 minuter i 175 grader.
Blanda sedan creme fraiche, vanilj, sötning och ägget. Rör ner ananasen.
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 minuter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar