Summa sidvisningar

onsdag 6 mars 2013

Retar gallfeber!

Jag skriver detta för jag vill visa att saker är möjliga,oavsett vad det handlar om!
Jag skriver detta för att dela med mig...inte visa upp mig.
Jag skriver detta för att kanske just Du behöver det....


Det är så spännande detta!
Att se/höra lite hur folk resonerar....när det handlar om vikt och träning!
Inte många saker skapar så fruktansvärt mycket galna åsikter. Finns få tillfällen som avundsjukan visas så tydligt genom att tala och prata om tränande människor eller människor som gjort förändring.
Jag vet det "sen sist" när jag gick ner 70kg.

Det är bara så ,att det skapar denna känsla av att "inte lyckas " och kan man då i stället se andra "nackdelar" med den som "lyckats" ex...Hon mår inte bra, Klart man kan träna när man är hemma, Roligt liv att sitta där dag ut och in med kyckling...mm. Har hört mycket genom åren!

Idag bryr jag mig inte det minsta...rör mig inte i ryggen om det ens skulle sägas nåt sånt. nu har jag ju tur som är en ganska gammal 5 barns mor som är gift. Inget hot NÅGONSTANS lixom...haha!
Men ändå...

Jag läser en Blogg flitigt och stackars Johanna som kämpar och sliter och lägger upp bilder på dagen form som är fantastisk får ta så mycket skit så man blir rädd.
Det handlar om vuxna människor...där avundsjukan sprutar från soffpotatisar som önskar inget mer än att just se ut så!!!
Jag har inget behov för egen skull att bekräftas, det får jag ändå i så mycket annat i mitt liv som nödvändigtvis inte behöver handla om hur jag ser ut..... men jag känner att det är roligt att visa förändring  och även efter 5 barn och diverse "käftsmällar" i olika form på vägen så går det!

För mig finns det mycket i livet som inte blev som jag önskade....men det jag har idag blev ändå så bra.
Att då få ha träningen som en "ventil" är fantastisk...SÅ mycket hjälp jag fått av denna såååå många gånger!!!!
Kan man tänka lite så när "avuundsjukan" knackar på kanske det går bättre.
Jag kan oxå vara avundsjuk...händer mig dagligen.
Kan bli "grön" av avund när jag ser snygga ben...för det har inte jag..men vill ha. Jag brukar leta fel...på tex Lena PH....men inser att det gör mig inte lyckligare....inte henne heller!
Kan bli avundsjuk på människor som är spontana....ni vet dom som bara kan dra iväg hit och dit utan att tänka på varken pengar,barn eller jobb.
Kan bli avundsjuk på människor som kan äta en semla en tisdag och en pizza till kvällsmat utan att fundera.....


Idag kan jag glädjas av andras framgång i både jobb/familj/pengar/lycka i största allmänhet....Då har man kommit en bit!
Tror det va värre för några år sen då min självbild va av den sämre graden....självkänslan än aning låg.
Konstigt vore det väl annars vid min ålder om inte saker förändrats!!!

Och vet Ni..jag har aldrig känt mig snyggare,,,aldrig mått bättre....aldrig känt mig så älskat. För min man är jag ju vackrast och det är det viktiga,  och jag har  aldrig varit säkrare än just nu.
5 barn...bristningar,häng/sväng och släng lite här och var....men jag har också kämpat för att må väl i mig själv.
Min kropp blir aldrig helt återställd om det nu vore ett mål...men vad gör det. Jag har i alla fall all rätt i världen att MÅ BRA!


Det har vi alla...men det är just det som är lite upp till var och en!
En ganska muffig mamma.....



Tycker denna bild är vacker på nåt vis. Även om jag inte trivdes alls...


Som jag trivs allra bäst!

Fult...snyggt...patetiskt...dumt....modigt.....att visa bilder på sin kropp.....Skit samma men vi ÄR olika!!!!









4 kommentarer:

  1. Underbart!!! Jag håller med dig! Tror det är visheten som kommer med åldern! Jag bryr mig inte ett skit vad folk tycker längre! Jag är den jag är o trivs bra med det! Jag är så nöjd med mig själv o det jag åstadkommit. Har ju allt jag önskar mig nu o är nöjd med det! Nej, vi sträcker på oss o låter folk titta o viska! Avundsjuka o missunnsamma människor finns det gott om o dom ska inte få trampa på oss! Stor kram Sofia!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra!!!!! Man tänker inte på samma sätt som när man va 25 längre...inte 30 heller å andra sidan! Japp,nu sträcker vi på oss!!!! KRAm

      Radera
  2. Missunnsamhet förtär sin Herre som rosten förtär järnet! Sträck på dig och kör bara. Kram Sanja

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! Jag tycker att du alltid har varit en mycket vacker människa - men det är ju inte det det handlar om egentligen, utan precis som du säger att man mår bra i sig själv. Missunsamhet är inte särskilt klädsamt på människor och beror ju i princip alltid på avundsjuka. Jag kan väl också hamna i "alla-andra-kan-men-inte-jag-träsket" men mår ju definitivt inte bättre av att klanka ner på de som lyckats. Nej, det är ju snarare inspirerande att läsa om de som lyckas! Det sporrar och tipsar.

    SvaraRadera