Summa sidvisningar

måndag 11 mars 2013

Livet är ingen tävling!

Ibland kan jag fundera lite ...och mycket!
Just detta i Facebook Världen/ Blogg och Instagram världen. Där vi ALLA söker nån form av bekräftelse . Det handlar om GILLA -knappar,kommentarer mm.
Ibland så känns livet som en tävling i POPULÄR-STAFETT!

Vi vill vara omtyckta av alla...allra helst!
Men jag har för ganska länge sen insett att det är totalt omöjligt och inte ens ett mål. för VEM vore JAG som ALLA ÄLSKADE eller tyckte om mig...det vore ju bra underligt!!!!
Att inse att det inte går gör liiite ont...

Det räcker med att Blogga...haha! Att skriva om känsliga saker som tex "magoperatiner" då blir man påmind!!!! :o))))
Men för det kan man tycka om MIG...men inte mina åsikter....eller INTE tycka om mig MEN min åsikter...!!!

MEN att vara ÄLSKAD av dom du bryr dig om är viktigt!
Eller i alla fall omtyckt!!!

Man behöver inte tycka om allt jag säger,eller gör...det gör man ju inte ens med människan  man lever med. men lära sig förstå att vi är olika är en bra egenskap!

Jag säger ofta, men långt ifrån lika ofta längre vad jag tycker. Jag ogillar orättvisor i alla former...ogillar utanförskap om det så är på jobbet......att man inte räknas där...eller att man behandlar folk illa på nåt vis.

Men jag gillar också raka människor....OM man kan förklara sig väl. Balansera på tråden när det gäller att inte gå över gränsen!

Isolde ska snart till Barntimmarna...vi har redan varit där idag. Öppna Förskolan
 med massor av härliga barn  och deras mammor och en pappa!
Det är så roligt tycker vi!!!

Grabbarna har ledigt idag  och lunchen va förberedd och det är ett smart drag såna dagar.
En av dom ska vara barnvakt åt Isidor och den store ska till doktorn igen. Idag ska mamma följa med!!!!!

Så en bra solig MÅNDAG så här långt!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar