Summa sidvisningar

torsdag 12 mars 2015

Bort med tjockt....

Nu har jag precis lämnat barn på dagis och rensat bland vinterkläderna. Inte tusan skall vi väl behöva ta fram Sorel -30 graders skorna igen . Vinteroveraller ska nu också tvättas och hängas bort. Polarn&Pyrets "lager på lager" är det bästa någonsin tycker jag. Som 5 barn mamma har man testat en del,gått på en del,ångrat en del och hyllat en del. Just deras skalkläder är svåra att slå tycker jag! Finns massor av snygga kläder men jag är nu mer ...praktisk! Det ska fylla en funktion.....

Solen lyser från en klarblå himmel och det är dax för mig att styra in mot skolan. Efter lunch är det grupparbete....kanske vi kan sitta ute.

Jag gör inga stora rörelser just nu. Varit så yr sen igår....inte "karusellsjukan"...inte så illa men jag kan inte göra några snabb ryck....
Hoppas det ger med sig nu....

Idag tog vi frukost vid Tv och det är dax för sanering av bord,soffa och matta. Tur min man är klok och stoppat mig när jag bönat och bett om ny soffa....bord. Under dessa småbarnår är det idioti att tänka att det ska vara vitt....vitt.....och stiligt. Gett upp det! den tiden kommer....vår slitna tygsoffa får vara med nåt år till helt enkelt!!!

Ha en bra dag!!!!

Vackra vår!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar