Summa sidvisningar

onsdag 4 mars 2015

"I min egna vrå.....

Det är ganska tur att jag är en ensam varg..jag KAN älska ensamhet. Jag och bara mina tankar...just nu plugg!
Utan tvekan skulle jag kunna flytta ut i skogen, till lugnet . Det är inte aktuellt men just att ge sig ut i skogen är ren och skär avkoppling. Kan idag välja det framför mycket annat!

Nu har jag fått lite hjälp av söta Caroline med vissa saker vad gäller hjärtsjukdomar,hon arbetar med detta dagligen och kunde konstatera att utbildningen idag så annorlunda ut...vad ska doktorerna gör...rulla tummarna? Japp,kan man undra med tanke på att mina frågor till henne va på G nivå....

Tycker ändå jag har bra förutsättningar...jag HAR pluggtid.....jag HAR gjort och gör allt vad jag kan för att klara dessa två tentor även om det verkar omöjligt. Så...missar jag detta får jag skylla på för lite pluggtid ( dagar mellan tentor är för lite) och trögt huvud. SÅ är det bara!

Att ta paus i pluggande är avgörande för mig. Jag orkar inte sitta för länge...en del tar inte en enda PAUS på en dag och jag tycker det verkar helt galet.....
En hjärna kan inte prestera hur mycket som helst utan paus...det borde väl VI veta!

Det är "panik" i lägret...det märks. Det gnälls och folk är uppgivna...stressen märks.
Jag kopplar bort mig från sociala medier nu under pluggtiden.....jag blir så stressad av att se böcker..pennor..och kaffekoppar på instagram. Nu har jag lärt mig se bortom det...och inser att jag pluggar på HELT andra villkor..det går inte jämföra!

Men ibland är det svårt att inse....
Glad att jag hänger i och har presterat alldeles fantastiskt bra.
Men skulle aldrig i livet varken göra om detta eller hoppa på tåget om jag visste HUR det va..NEVER!!!!!!!
Fast nu känns det som jag skulle klara av ALLT.....den inre styrkan bär jag med stolthet!

Nu har jag tagit en paus...dax igen!!!!

Att bli sjuksyster va ca 100 gånger tuffare än jag trodde....ser jag sen till lönen är det ett hån med tanke på dom krav som ställs. Dock blir jag en stentuff förhandlare ....men tanken på valfriheten vi kommer få känns roligt! Jag börjar så smått veta vad jag vill...vilket håll jag drar åt...kanske ett oväntat håll för en given Barnmorska för 1,5 år sen. Då fanns det bara det......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar