Summa sidvisningar

tisdag 7 maj 2013

Balans och Känsla!

Nu närmar det sig sommar!
På instagram och i Bloggar sliter nu alla för glatta livet.
Inte för att jag lutar mig tillbaka...nä då! Men hör och hämpa...jag har inga komplex i år! Inte vad jag känner till än...vi får väl se!
Kollade på bilder i datorn här om dagen. Kan bli uppriktigt ledsen. När kroppen va som snyggast,bäst...ja, då hade man så mycket komplex och va så missnöjd. Att man va mest missnöjd när man va som snyggast!!!! Underligt...men man BLIR klokare med åren!!! LOOOOVAR!!!

Just nu utesluter  jag INGET alls i min kost!
Jag äter av alla näringsämnen!
Jag kör inget diet-tänk i form av att vara "sockerfri" eller "fett-fri" eller fett-rik".
Känslan säger mig väldigt mycket nämligen. Min kropp säger mig ännu mer...vad den vill ha och vad det inte vill ha.
Igår ville den ha en glass...haha. Det fick den!!!!
Att få kroppen i balans efter ett FF race kan va svårt. Jag höjer försiktigt...försiktigt mitt intag.
Eftersom kroppen släpper lite till nu så är jag glad men höjer intaget liiiite till. Då jag inte vill gå NER så mycket mer (skinn-fladder vill jag inte ha....mer av)

Men vill ha ett hållbart sätt att leva. En vardag som funkar...jag MÅSTE kunna äta borta då och då. En bulle gör gott för de flesta av oss då och då Det är bara att då och då inte är så ofta.
Kolhydrater äter jag...pasta och potatis...MEN inga mängder. Mer av kött och grönt!

Detta funkar för mig. Min kropp har fattat galoppen...den är med mig!
På nåt vis ska vi ju samarbeta den och jag.

Vi har ju olika kroppar också....man får hitta sin egen väg där.
Testa sig fram..
.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar