Summa sidvisningar

tisdag 28 maj 2013

Med tid för barn!


Idag slog det mig igen. Så lyckligt lottade vi är här i Sverige med denna långa föräldraledighet. Vilken investering i våra barn.  Tror  att det är suveränt bra med förskola runt 2 år....då finns behovet,eller börjar komma lite mer. Men det allra första så tror jag alla barn mår bäst hemma. Jag tycker det är tidigt att lämna Isidor i augusti...då är han ändå 1,5 år. Jag tycker det är gränsfall!! Men så tycker jag....olika vad man anser är rätt/fel. Tror dagis passar dom flesta barn,dom anpassar sig redan som 1 åringar...så klart!!!! Barn gör ju det.

Vaccination va det tänkt för Isidor precis som förra tisdagen...men fanns ingen där!!!! Så konstigt upplägg här så man kan bli tokig!

Vi gick och köpte glass i stället och gick hem och tog mellis på en filt i solen.
Isolde och jag låg och tittade på molnen...bara det är ju ren lyx.
Snart kastas jag oxå ut i verklighetens riktiga vardag....längtar inte dit direkt!
samtidigt som jag har en spännande höst framför mig.

Moln är spännande för både stora och små....

Vi tog oss en cykeltur innan kvällsbestyren här. Isolde hittade som vanligt en kompis. Hur enkelt det är för dom -Hej,vad heter du? Jag heter Isolde och sen är det full fart.
Jag kan imponeras av barns sätt att ta kontakt...och så enkelt dom finner varann.
Nu höll vi på att få hem både lillasyster och storasyster...dom ville gärna med oss hem. :o))

Mamma kom förbi en stund i kväll.
Snart har hon jobbat klart och ska vara en upptagen pensionär. Konstigt det känns att ha såååååå gamla förldrar! haha

Skolavslutnings känsla!!!




Jag drar nu mamma.....ser en trapp!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar