Summa sidvisningar

onsdag 15 maj 2013

Glöm aldrig vad det egentligen handlar om!

Min Blogg har nu mer många besökare. Jag har Bloggat länge och det sista året har den växt.
Att Blogga är så oerhört roligt tycker jag!
Jag väljer att låta Bloggen innehålla,träning,mammaliv,bakning,äventyr, gnäll,glädje och lite till.
Medvetet väljer jag att visa mina bullbak...mina cupcakes....min träning ,mina mål!
För jag tycker att vi ibland glömmer vissa delar.
LIVET...heter det!

Att äta kesella med en skvätt Funlight är bra...men tråkigt i längden....
Att äta bullar varje dag är gott men inget vi bör göra kanske....
Att springa milen 6 dagar i veckan är inte nödvändigt...
Att sitta vid datorn mellan 16-22 är inte det minsta nödvändigt.

Ni kanske förstår vad jag menar!

Livet består av roliga saker.....grillkvällar,fika på stan, myskvällar med popcorn m.
Man får inte glömma det där.....där där som "förgyller" för oss! Som ger LIVET det där extra....

Vi är så matade idag med på Ig och FB och diverse Tränings/mat tips.I bland undrar man om människor ens "lever" och för den delen ÖVERLEVER!!!!
Jag besöker träningsbloggar som inspirerar mig. Där ALLT finns....då även myskvällar och glassätande barn.


VILA-TRÄNING-MAT.

Tror det är BALANSEN !

Den kan vara svår att hitta.....även jag jobbar med det. Jag har alltid haft mål att sträva mot. Handlat mycket om att bli av med vikt. Jag har hamnat lite i...JAHA,nu-då-känslan!!! Jag behöver mål,men nu har jag andra mål också med min träning! Nu ska jag ju behålla min vikt och bli stark! DET är ett mål tuffare än många andra jag haft!

Att vi bör röra oss råder väl inga tvivel om längre och man blir inte "övertränad " för man aktiverar sig 7 dagar i veckan. HATAR det ordet!!!!
VILA, ska livet också innehålla...dom där dagarna där en promenad för att höra fågelkvitter eller låta barnen plocka blommor var femte minut. Där man med gott samvete ska unna sig det man vill! (om man nu inte aktivt ska ner i vikt).
MAT....viktigare än mycket annat. För min del betyder det 3 huvudmål och 2 mellanmål. Byggmaterialet för kroppen...Mat är så mycket mer än ENERGI ..det är en stor social grej....nåt vi också ska njuta av!

Inte bara höger biceps ska vara stark...där jag för övrigt bär ISIDOR för jämnan känns det som!!!!







1 kommentar:

  1. Hey There. I discovered your weblog using msn.
    This is an extremely well written article.
    I will be sure to bookmark it and come back to learn more
    of your useful info. Thank you for the post. I'll certainly return.

    Feel free to surf to my page: diarrhea remedies

    SvaraRadera