Summa sidvisningar

onsdag 22 januari 2014

Lyckohormonerna sprutar!!!

Ursäkta att jag upprepar mig. Men det är så roligt! Jag är helt fast...Mitt andra Crossfit pass för veckan!!!!
Jag bör förbättra min kondition ....det är helt klart nåt jag bör prioritera. Just i Crossfit är det avslöjande. Jag är tung och bör frakta min kropp både uppåt,framåt explosivt. I vissa moment spelar inte min styrka  så stor roll. Men i vissa moment har jag det som en stor fördel. Just därför är det bra att vara ALL-tränad. Jag har lite att jobba med. Det är roligt med mål!!!
          

Jag kan inte med ord förklara...jag bara älskar det.
Att träna och höja sin puls har så många fördelar och jag tror motion på recept skulle hjälpa många som går runt och känner sig lite "låga".....nästan så jag vill skriva min C uppsats NUUUUU!
För mig är träning så mycket mer än just bara träningen....jag behöver det för att må bra. Utan träning upplever man nog att man mår bra ändå...tror inte just det saknas hos otränade människor. Men när man upptäcker det DÅ vet man vad som saknats. Så tycker jag många förklarar det.

Forskare forskar för fullt i allt detta(ingen nyhet direkt men viktigt)och  har ju kommit på  att saker kan framkalla flera av dessa naturliga lyckoämnen (.dopamin, serotonin och melatonin frisätts) Dit hör exempelvis motion...och dagsljus och bra sömn. Just serotonin har ju stor påverkan på humöret...därför kan jag gå hemifrån i en viss sinnestämning och komma hem glad i hågen!!! Fantastiskt va?!?!
Så raseriutbrott behöver inte betyda "psykbryt" utan brist på lyckohormon!!!!

Annars har dagen varit bra!
Jag somnade  i soffan till Alfons Åberg innan träningen...DÅÅÅ känns det ju lite segt att veta att jag väldigt snart bör prestera på mitt MAX!!!!

Jag väntar på "Mia på Grötön".

I morgon ska jag "ta mig ledigt". Vi ska åka till Arena badet.
Åter igen dags att kliva in i offentliga bad snusket...jag tycker det är äckligt. Nakna människor på rad...hår...tvålar...fotfilar...skrubb hit och dit....Men det brukar bli en trevlig familjedag ändå!!!



Dagens gäng!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar