Summa sidvisningar

tisdag 7 januari 2014

När proffsen får tala!

Hej hur mår ni!
Jag har just tagit mig ett par djupa andetag efter kvällens nattning. Det va en liten prövning. Men sover dom små gott!
Nu har jag jobbat 7 dagar i rad. I morgon är en ledig dag. Ska bli skönt!

Idag tog jag min "fys-tid" efter jobbet. Kommunen ger oss 30 min i veckan...det är fantastiskt bra !
Så efter en omväg i regn hem på cykeln  så svidade jag om och pluggade i lurarna och gick en promenad upp mot berget. Där finns vårt ute gym...lite axelträning där  och joggade hemåt...40 min totalt!
Vädret va trist ,jag  hade huvudvärk och helt slut....jag borde kanske städat i stället...ursäkter fanns det!!!
Men i bland får man ändå bara "görat".
Jag försöker vända på tanken. Man kommer lätt in i den där negativa känslan...väder trist och vi är alla lite trötta just nu.
Bloggvärlden har förändrats det senaste och "proffsen" håller till där. En del är ALLT! Jag kollar runt lite i bland och kan förstå att människor får dåligt samvete. ALLA har vi något och dölja och VAD vet vi om "hon" ens tränat....eller ätit prickfritt. Tro inte att allt är ärligt!
Jag har inte ens förstått det där. Vi är mänskliga...allihop!
Jag försöker förmedla det till er.....försöker vara ärlig! För mig finns ingen som helst anledning att hitta på eller försköna. Det blåser nämligen inga ROSA bubblor i mitt liv varje dag.


Det va en svettig mamma som mötte två bleka trötta barn på dagis. Lång ledighet. Så att byta tempo från hemma-slappet till dagis racet tar på krafterna.
"Paddan" och Sean Banan en stund fick det bli  och sen kvällsmat!
Lite rester som fanns i kylen dög bra med lite ketchup på.

Johan jobbar och jag längtar efter honom....en puss i natten är vad det blir just nu. Såg skuggan av honom i natt när han kom hem.
Inte sett honom sen i lördags!!!
I morgon är vi lediga och inga planer.

Kvällens planer är...en apelsin och soffan!!!
Gilar inte "tummar" men idag fick jag ge mig själv en sån....



Utegym.....axelpressar!

Isolde va djupt imponerad av min konst idag....haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar