Summa sidvisningar

fredag 7 mars 2014

I gråskala!

Så grått...så brunt...så färglöst ute denna morgon! Det som lös upp dagens morgon va grannes cykelkärra i limegrön!
Men ganska skön morgon!

Jag ska strax byta mina grå mysbrallor till något mer "skol-anpassat". Idag har vi två föreläsningar. Det Endokrina systemet och sinnesorgan.
Intressanta saker.

Sen tar vi helg!!!!

Lite seg i kroppen idag. Den repar sig snart. I eftermiddag ska jag köra en egen WOD och köra teknikträning IGEN. Chins ska övas på....
Jag är inne i ett tacksamt "flow" just nu. Det går upp och ner. När det är krassliga barn, mycket för övrigt så påverkas man. Då finns kanske inte kraften eller kanske mer saknad av lust. Då prioriterar man att ta hand om det som står högst på listan. Så funkar nog vi alla! Men sen när allt flyter på så kommer den där glöden igen. I alla fall funkar jag så.
I helgen blir det vila för mig.
Jag lägger inte in vilodagar speciellt medvetet,det brukar falla sig så att det blir 1-3 dagars vila per vecka beroende på hur livet ser ut just den veckan. Att vila är viktigt...men kör man olika träningsformer ,olika musklegrupper,varierar konditon och styrka så ska man inte behöva vila speciellt mycket. Vi ÄR gjorda för att röra oss...kroppen är uppbyggd  för det. Nu visar en ny undersökning att endast några få procent  av oss tränar tillräckligt mycket....av det som socialstyrelsen  rekommenderar och några procent givetvis mer. Jag trodde nog att det tränades som aldrig förr. Det känns lite så.

Nu ska jag ta tag i hår....ansikte och fixa nåt att äta till skolan. Det ekar tomt på matlådor i frysen!!!!
Nödlösning denna fredag!

Ha en fin dag!!!
Fast i bland måste man.....haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar