Summa sidvisningar

måndag 31 mars 2014

Funderingar på två hjul!

Nu är det inte super enkelt att lägga barn när solen nästan skiner runt 19.15. Isolde tittar med sina vackra blå ögon på mig och tror jag luras när jag säger att det är läggdax. Men efter en godnattsaga så snarkar hon ganska snart. Tar på krafterna med mycket frisk luft.

Idag va det en cykeltur till dansen. Jag fick mig ordentlig promenad på köpet.
Hon är i en riktig "funderar-ålder". Idag när hon cyklade frågade hon mig om jag visste att mormors mamma va död. Hon berättade att hon visste var hon fanns nu...det hade mormor sagt. Hon undrade om mormor tyckte det va sorgligt och om hon grät. Det kunde hon dock aldrig tro att hon gjorde. På nåt vis gör inte vuxna det. Men hon berättade att hon sett tårar på mig en morgon är jag läste ur matte-boken. Lilla hjärtat, ett sånt drama denna Matte B.
I bland får man verkligen ta sig tid att lyssna på dessa tankar i denna lilla varelse. Hon är ju så klok !!!

Nu ska jag titta på Biggest loser. Jag känner igen mig så i flera berättelser. Det är med både sorg och glädje jag tar del av deras livs öden. Det är en resa....svår att beskriva!
Det är en fight för livet, för framtid och för evigt!!!!



Redan fått planetera om i min ljusstake...blommor behöver vatten. Glömmer ofta det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar