Summa sidvisningar

måndag 3 mars 2014

Kramens dag och fina ballerina!!!

Nu har jag äntligen satt mig ner i soffan. Bredvid mig en HÖG med böcker. Jag bara MÅSTE!

När jag läste för Isolde idag så sa hon-När är kramens dag?? -Den har ju vi varje dag svarade jag. -Just det ja ,vi gillar ju det!  Älskade unge!!!!
MEN i morgon har jag för mig att det är SEMLE-DAGEN va?? Ska nog faktiskt ta mig en sån under morgondagen.

En hel dag av föreläsningar och ett totalt skratt-bryt mitt i. Min kära kurskamrat Marika är så oerhört härlig och fick upp en bild på sin telefon och där bröt vi ihop i skratt och fick försöka samla oss. Sånt där som INTE får hända,helt fel att börja skratta under en föreläsning,i synnerhet vid 39 års ålder!!!!

Hann plugga lite på bussen hem. Effektiva 40 minuter! Under dom 40 minuterna fick jag också ta del av andra "livsvärldar"....exempel  ett bråkande par, en kvinna som satt i sin mobil konstant och pratade "icke svenska och högt", en bakfull pojk (bakfull en måndag?), en gammal dam som snarkade, en tvärnitande buss då en tjej med mobil i örat missade oss...i sin bil! Är det inte en ny lag att INTE prata i mobilen när man kör?????  Händelserik hemfärd.

Isolde hade "Öppet hus" på sin dans idag. Så duktiga!
Små tjejer i ballerinadräkt, busiga små killar med massor av spring i benen. Massor av mammor,pappor, far och mor föräldrar. Vi fick med oss kusin Vera och morfar. Isidor skrämde slaget på oss alla igen. Han får "affekt-kramper", helt ofarligt tydligen men det ser allt annat än ofarligt ut när han bara faller ihop i en hög helt "borta" och jag lovar att sekunder kan vara långa. Nu har det hänt så ofta så jag blir uppriktigt orolig så klart! Man tänker på dagis om det skulle hända längst upp på klätterställningen. Jag är ingen orolig mamma på nåt sätt , kanske snarare tvärtom men ibland blir man ordentligt skrämd faktiskt. Efteråt är han totalt slut i den lilla kroppen!

Nu ska jag göra lite "nytta" här när in man ändå jobbar!!!!






Som den enda tjej jag kommer få i mitt liv så "frossar" jag i tyll, glitter,rosa och mycket av allt...jag erkänner och det är underbart!!!!!!!!




2 kommentarer:

  1. Härliga underbra tid:) Så fina bilder du tar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin!!! Visst är detta en härlig tid....och fort går det!!!

      Radera