Summa sidvisningar

fredag 21 mars 2014

JAAAAAAA!!!

Era stackare som ni fått läsa om min "tenta" bryt denna vecka. Men livet består inte endast av tindrande barn,tuffa träningspass och vackra bilder här. Denna vecka har ni verkligen fått komma in hos mig rakt in i vardagsrummet med allt vad det innebär. Alla fina hejar rop ni ger mig gör mig glad!!!!

Vet knappast hur jag tog mig in till Skövde. Än mindre hur jag kom till salen. Otroligt jobbigt för mig inför tentorna...nästan gränsfall att jag uppriktigt står pall. Tårarna hänger lixom i ögat och gråten sitter som ett lock i halsen. Sen händer det....jag blir glasklar!
Detta va en riktigt tuff tenta, ingen överraskning för oss som tenta och MASSOR av omtentor för folk. Jag har pluggar riktigt mycket och jag lovar...idag krävdes det!
Och det gick riktigt bra.... den känslan när man lämnar ifrån sig sina 9 papper och känner man gjort ALLT man kan är obeskrivlig. Att få ihop livet med familj och plugg och en man som jobbar 11 mil här ifrån är faktiskt inte alltid en enkel ekvation.  Där sitter unga tjejer som inte ens har en hamster att ta hand om....inte ens tvättar kläder själva...inte ens dukar fram sin egen frukost....och faktiskt tycker detta är tufft.  Sen fixar man det som mamma till många barn...och små barn! Det tycker jag är häftigt!!!!!! Snälla låt mig få tycka det....
Dom kämpar lika mycket med pluggandet dom,säger aldrig nåt annat. Men dom har andra förutsättningar...och smartare än mig att plugga innan barn!!!!!

Vi drog sen till stan för en fika några stycken. Marika,Caroline och jag gick och kollade affärer. Dom yngre tjejerna festar natten lång...hoppas jag! Klart dom ska leva student liv!!!!! Men denna mamman orkar inte....denna urladdning får mig raklång i soffan nu.
Men så glad jag är och så mycket bättre jag är än vad jag tror. Nu ska jag inte glömma detta till nästa tenta!!!!!!

Tack underbara Marika,Caroline,Nicolina,Isabell och Anna för ni gör mitt studentliv så roligt...och att ni tror på denna gamla tanten!!!! Jag gillar er MASSOR!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar