Summa sidvisningar

torsdag 20 mars 2014

Nu ska ni få höra!!!

Som jag pluggat...legat i fosterställning ,pluggat igen ansett mig inte ens förstått grunderna i NÅGOT!!!!
Skriver "gamla" tentor med 2 poäng och inser att det går inte få ihop ett godkänt. Omöjligt!!! Du klarar det utbrister folk...men snälla nån inte med 2 rätt! Klarar ja...menar dom då överlever. DET gör jag!!!!!!!
Detta va i måndags och tisdags...
Sen har jag suttit...fy,fan som jag pluggat rent ut sagt!!!!

Nu...dygnet innan tentan så går det NÄSTAN bra. Jag ska säga att det KAN gå riktigt bra och det kan gå mindre bra. Lite antingen eller. Men då handlar det INTE om att jag inte kan, utan att jag blir för stressad. Har man "tentat" vet man att det är en stor process...man ska lämna leg,penn-fack gås igenom, det finns toaregler med lampa, det är nästan en magisk känsla när tentan delas ut....på MINUTEN!!!!!! Tala om att skruva upp förväntningarna på oss....

Idag va en så bra dag!
Vi är hemma...dom små och Johan!
Dom ger mig så mycket energi på alla sätt. Jag har pluggat lite men sen tagit paus. Pluggat igen!
Många vill träffas och "team-plugga". Gör jag gärna ett par timmar...men sen är jag mer för att jobba själv. I mitt tempo!!!!  Jag tycker dom gör rätt om det känns bra. Men för mig är det ytterligare en stressmoment och massor av dö-tid spills. Nix, jag är nog ganska självständig i mitt plugg!!!!! Vilket nog också kan vara bra...att söka själv efter svar. Jag lär mig så.....

Nu har vi helg handlat och ett lugn sprider sig över hela mig. I bland får jag till mig att jag pluggar för mycket...kanske på fel saker. Jag vill sällan bara ha svar "det är bara så". MÅSTE finnas nån anledning anser jag....därför går jag gärna kanske lite väl djupt  in i onödiga saker!. Till nästa kurs ska jag planera annorlunda. Jag ska trots allt inte bli läkare!!!!

Träna om ett par timmar....gå ute lite kanske!

En bra dag helt enkelt!!!!

Så klart dockan är med och handlar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar