Summa sidvisningar

onsdag 26 mars 2014

Lindade ben &kramar!

Det är nu kväll för mig. Betyder att jag lagt upp fötterna på vardagsrums bordet och smyg-kikat på glassen i frysen. Men jag jobbar hårt för att inte falla dit. Jag har varit med "förr" och vet att det är tufft i början när man ska jobba sig ifrån "suget", eller i mitt fall dra ner på det. Aldrig i livet jag skulle vilja leva utan Lördagsgodis, aldrig någonsin. Min lyx och jag mår otroligt väl av det!!!!Jag är långt ifrån stenhård men glass på kvällskvisten är inte det jag ska äta nu. Så är det bara!!!

Idag åkte Isolde och jag till gymmet på morgonen och jag rev av ett arm-pass lite snabbt. Köpte nya vita tulpaner som nu fått iskallt vatten och mindre vatten och det verkar banne mig funka. Tack Mickan för tipset!!!!
En dag i skolan väntade!

Idag va vi inne i KTC för första gången. Benlindning och lyft på dagens schema. Lite känner jag igen...med lyft och lindning! Går ju an när man får linda Marikas välvårdade 37:or som igår genomgick både fortvård och välvaxade ben. Nu ser kanske inte den "verkliga" patientens fötter på älder- boendet ut exakt så. Jag har lite svårt för just fötter ,manliga sådana. Men får ju helt enkelt vänja mig! Minns när jag jobba som undersköterska på älderboende, så jobbigt det va med stödstrumpor och sånt.

Sen dag idag. Kom hem kl 17 och rusade iväg och hämta barn med en banan i mungipan för att inte falla igenom totalt. Idag fick vi med oss den störste brorsan Victor. Vi får alltid blickar på oss....rykte kan gå att jag kommer med  "ny" pojkvän. En del kollar en extra gång när vi kommer som en liten familj. Haha. Vi är vana vid det och även sonen har vant sig och kan skratta åt det.

Massor av kramar fick han idag av stor och liten, han har jobbat i Tyskland ett par veckor och va efterlängtad. Vi kan sitta som två vuxna nu och ha det hur trevligt som helst. Åt lite och pratade framtid. Han funderade lite på Högskolan,jag är inte sen att heja på!

Isolde fick ett akut sug efter mormors sällskap. Rätt som  det var fick hon se mormor i fönstret som kom med en "VG-på-tentan-present" till mig, en Green Gate kaffekopp. Underbara mamma!!!!

Nu sover barn där uppe. Min man jobbar kväll. Jag ska ta en Tv kväll. Inget plugg. Sån konstig känsla av "fri".
Dock brukar det sluta med att jag ändå läser "något".

I helgen blir det Göteborg, får med mig både Johan och småttingarna!
Önskar nog en hotellnatt, men student pengen räcker inte så långt just nu!
En av mina bästa bilder (för mig) genom tiderna....så mycket kärlek och så saknad han är denna bror!


Jag är rik och tacksam!

Storebror är här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar