Summa sidvisningar

fredag 21 mars 2014

Träning utanför bekväma zoner!!!

Inget pluggsnack!!!

Träning!!!
Jag får ofta höra och får också frågan om hur tufft det "är" med ex Crossfi . Vågar man?
Jag borde säga att det ÄR för alla, för det är det på sätt och vis men skulle nog inte dra med min +65 mamma dit på en Wod som inte ens gillar att svettas...då är hon på fel plats. Alla ska kunna delta för man "skalar" av övningar. Men är man personen som helst träna inom sin "bekväma zon". Att man gillar att ligga under sin egen kontroll av träning. Då kanske jag tycker det finns määäängder av andra former av träning än köra Wod. Kanske då att Crossfit är tufft. I bland får jag till mig/oss att det ÄR för tufft. Vi pratade om det igår här hemma!
Tror att Crossfit ska få vara det som det är...en tuff allsidiga träning för den som GILLAR tuff träning. Teknikträningen är viktig, viktigast och den kan ju vem som helst utöva,,till och med min kära mor. Men sen att komma till dagens Wod och tro att den "vilar" på teknikträning är kanske lite fel.

För oss som tränat länge...i olika former...olika intensiteter...olika vikter..år ut och år in så är utamningar en del av drivet i träningen. För mig är det så. Jag behöver ut ur min "bekväma zon"...det är mänskligt att lägga sig i den zonen,det ligger för oss i vår natur. OTROLIGT svårt att pressa sig själv under ett pass som man kör i sin ensamhet det vet dom flesta av oss. Vi kan tycka det DÅ men sen gör man en jämförelse hur det kan vara att kör ex en Wod, eller ett spinningpass så inser man skillnaden . Jag fuskar gäääärna,fast jag helst inte erkänner det. Blir det för jobbigt så...skiter jag i det....i konditionsövningar. Min svaghet!!!!

Jag hoppas faktiskt att ryktet om att Crossfit är stentufft fortsätter...vi har ju nämligen bara börja än!
Det är faktiskt den träningsformen som jag anser ska vara det. Sen precis som Zumpa, Step-up ,simning eller bowling. Det passar inte alla!

I bland är vi lite snälla.."passa alla träning" är svårt. Kanske ska man låta denna träningsformen vara den tuffa formen...finns ju betydligt fler former UNDER Crossfit !!!!
Men man måste prova..DET kan ju vi alla göra!

Snart kan jag träna på min altan !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar