Summa sidvisningar

fredag 7 mars 2014

Fredagsfys och fredagsmys!

Då va det fredag IGEN!
En hel dag i skolan, intressant och svårt.

Jag tittar på Isolde som slår kullerbytta efter kullerbytta i soffan. Hon älskar att röra på sig...springa,hoppa och slå kullerbyttor. I bland har jag hjärtat i halsgropen!!!!

Jag har läst ett sånt galen bra krönika av Mia Skäringer så klart. Om hetsen...om dieter...om kämpandet! Jag diskuterade EXAKT detta med en vän i början av veckan. JAG själv känner mig så otroligt trött på ALLT som har med detta att göra nu, ge oss inte mer dieter snälla rara, kan det inte räcka med "sunt" förnuft snart!!!!! För det är det "hållbara" vi måste finna tror jag om jag utgår från mig själv. Oftast är det INTE människor med grav övervikt som bör göra en livsförändring som ger sig in i "diet" träsket.

Jag kämpar stenhårt för att denna blogg inte SKA bli en tränings-blogg. Jag försöker visa alla delar!
Att finna den inre styrkan och ro strävar vi alla efter...jag har slitit i ett par år med att finna den. Med vissa hjälpmedel på vägen. Ändå är det nästan OMÖJLIGT att inte dras med i allt....jag har testat det mesta i jakten på att förlora kilo. Ändå återkommer jag alltid till att välbefinnandet blir det viktiga...för mig betyder välbefinnandet BALANS...balans i alla delar. Ska jag fungera MÅSTE jag må bra. Äta,sova,träna!!!!!
 Inget som kommer naturligt och självmant alla gånger. Kanske ganska mycket erfarenhet i form av ökade ålders-siffror och lite andra saker gör att man till slut kan landa!!!!
Inget i världen kan slå en fredag eftermiddag med ljus på bordet,en bulle,kaffe,rödmosiga barn och avhandling av veckan som gått...inget i världen slår våra fredag kvällar med mys i soffan och lite godis....men känslan av ett härligt träningspass gör att jag också kan fyllas på med energi. Energi för att vara en bra mamma/fru och vän!!!
Balans och distans...nyckelord i mitt liv!!!!

Nu ska vi snart hämta en stol...en skärbräda...och börja förbereda Taco-kväll i huset!!!! Isolde står för gurkan och köttfärsen....
Isidor diskar!!!!


HOOOOOPPP!!!!

Fredags känslan har infunnit sig!!!
 


Men så glad jag är över att jag har en stark och frisk kropp som ska bära mig många år till.


 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar