Summa sidvisningar

lördag 22 mars 2014

Lekande män i vuxen kläder!

Alldeles ensam i köket med Spotify  och melodifestvalen!
Lördag kväll, underbart!

Vi har varit hos mina mamma i eftermiddag en stund. En lång cykeletur blev dagens träning. Fick skriva ett meddelande till Malin att latmasken kröp idag. Haha

Ensam dag med Isidor.

Han hamnade idag vid Youtube och vi fick se lastbilar. Efter nån minut insåg jag..att det va vuxna män som lekte med radiostyrda väldigt verkliga lastbilar och dumpers. Kunde inte låta bli att fundera lite över dessa vuxnas mäns intresse. Detta är ganska långt ifrån mitt intresse..men ändå. Jag funderade mest på hur dessa vuxna män,i vuxenskor och rock säger till frun hemma -Älskling,jag går ut och backar lite med min bumpers här,jag och Sten-Owe!

Nu ska tilläggas också att dessa män också gjort ordenliga banor, där dessa lastbilar snyggt och prydligt backade intill och släppte av sitt grus.Bara att dom lastat med grus får mig en smula förvånad och jag ser sönernas blå plast spadar framför mig. Och sen ...gud jag skrattar så jag gråter...sen att någon ,troligen också en vuxen man i vuxen skor står och filmar detta!!! (man ser aldrig ansiktet på de vuxna männen och jag har förståelse,lite som män som vill bära blöjor)
Jag vet inte om detta är utlopp för nåt som saknats i barndomen eller om man på fullt allvar kan ha detta som ett intresse som jätte vuxen man. Det är egentligen inte meningen att håna nån. Men detta va så udda så jag lixom kom av mig så pass mycket att kaffet kallande och Isidor för längesen ledsnat!
Lite samma känsla drabbade mig igår när jag tittade på det nya programmet på 4:an vad det nu heter....när män i 60+ sitter uppradade som vuxna bäbisar nakna i en bastu. Vet inte vad det är men det är så omanligt i mina ögon. En syn jag lixom vill sippa på nåt vis!!!

Annars har vi haft en mycket bra Lördag, tonårsflabbatt med Sussi i telefonen,planterat lite blommor och städat!

Nu ...GLADIATORERNA!!!!
Köpte mig vita tulpaner idag, det finaste jag vet förutom sovande barn! MEN...varför slaknar dom så??????








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar