Summa sidvisningar

tisdag 4 mars 2014

Stulen hjärna och Premiär!

Nu sover dom små liven ! Det är trötta barn här efter dagis. Jag ansluter mig till den skaran av "tröttisar"  idag och ska nog vara i säng senast 22 idag. Händer ALDRIG! Men idag gör sig en huvudvärk påmind så jag får nog lyssna på kroppen.
Idag tog jag en premiär promenad på "berget". En timma va jag ute. Hur skönt som helst och våren är nog här. Så skönt när man bara ger sig ut, utan några krav på prestationer. Jag sprang lite uppför backar men annars va det endast för den friska luften och lite rörelse. Men att sitta och plugga timma ut och timme in utan nån paus är omöjligt för mig.

Min kära fina mor kom sen på besök med lite semlor. Blev en mysig eftermiddag här hemma! En av pojkarna kom nyklippt och snygg och en semla försvann fort. Dom äter en del när dom är 16 år så en semla är bara en liten "aptitretare". Det finns inget stopp i den åldern.
Semlor är det bästa som finns. Även om jag försöker tänka mig för på veckorna så är jag aldrig sen med att "fira". Så klart man kan fika då och då....

Barn är badade, nya pyjamasar ,nya sängkläder...mysigaste som finns!!!

I morgon blir det hemmaplugg för mig. Våra "hjärnor" är nämligen stulna på högskolan!!!!! Så vi kan inte ha nån lektion. Så ser du en hjärna med innehåll på fel ställe kan det vara min "lektionsrekvisita"!!!!
Jag gillar att plugga hemma. Jag kan fokusera och göra allt i min takt. Så det passar bra. Det "lilla kruxet" i morgon  är dock att  gänget också är hemma. Där kommer ett litet problem!

Nu är det dags att slänga i en maskin tvätt, plocka bilar, plockar dockskor....sen ta lite kväll faktiskt!
Ska läsa 4 sidor i min bok...sen får det vara idag!!!!
Min fina Oliver!!!!

Utan tvekan det bästa jag vet!!!!! (synd)

Ingen semle-älskare...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar