Summa sidvisningar

tisdag 8 april 2014

Aträrer,vener....träning och kärlek!

Mörk och mysigt. Lite "höstigt". Läge för en bunt med värmeljus tror jag allt. Barn somnade tidigt, måste varit mörkret idag. Johan och jag har lagat matlådor. För mig blev det fetaost biffar med sötpotatis. Sötpotatis kan va bland det bästa jag vet just nu!!! I morgon ska jag testa sötpotatis-plättar som jag fick ett recept på. Johan tog sin vanliga "byggarlåda".....kolhydrater i mängder...så klart!!!!

Jag har pluggat hela dagen...helt plötsligt va klockan 14.15. Tiden går fort när man väl kommer in i pluggandet. Ibland lyckas man och ibland inte. Mycket att lära sig om vener,kapillärer,arterioler...sinusknutan, tresegelklaffar och blodtryck. Just HÄR kanske jag möjligen har en liten fördel att jag är undersköterska. Då "skummade" vi lite på ytan. Men det är i alla fall inga nya begrepp! Om det nu hjälper återstå att se. Men så klart jag måste fixa denna tentan också.

Kört en Wod idag. Tuff men ändå lagom... Om det fanns ett piller som ger samma känsla som efter träning så skulle det vara den mest sålda antidepressiva medicin på marknaden någonsin sa en läkare. Jag tror honom!!!!!
För mig öppnar det upp alla goda sinnen. Tänk att det kan skapa så mycket må-bra känsla bara genom att aktivera kroppen....det är fantastiskt!

Min kära mamma kom hit och fikade med oss i eftermiddags. Hoppas jag blir en lika fantastisk mormor/farmor...farmor hoppas jag att jag får bli först. Tänk att jag kan bli det inom några år...FARMOR!!!! Guuuud...så konstigt!
Vår mormor är vår räddning många många gånger....utan henne stannar familjen Lenneér!!!!

Nu ska jag ta lite tid med min man i soffan....regnet smattrar på rutan.
Borde kanske plugga men idag ska jag prioritera efter hjärtat...MIN MAN!!!!!
Fina tjejer!!!


Pyssel stugan i full gång!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar