Summa sidvisningar

onsdag 23 april 2014

Ordningen återsälld!!!!

Nu är allt i sin ordning igen! Isolde svettades ur febern under natten och vaknade som ett litet lockigt troll.
Ingen feber alls idag och pigg som aldrig förr.
Jag smög upp kl 06.00 och det är för mig okristligt tidigt. Men satt på cykeln kl 6.50 på väg mot Midgård. Idag har jag fått gått med på ronden...dessa små tanter och farbröder, så mycket historia det finns i dessa trötta kroppar. Idag fick jag svälja ett par gånger när en man berättade rakt ur hjärtat om sitt liv och saknad av sitt liv och glädjen som förr fanns i livet. Deras kroppar är trötta och livet känns nu mer både ensamt och jobbigt. Jag är en känslomänniska som ni förstår!

Isolde fick vara med mormor idag på eftermiddagen i alla fall ,en extra dag hemma efter feber bör det nog vara.

Måste fylla i lite dagislappar...åter igen är det "klämdagar" med lite barn i gruppen. Går inte bedriva full verksamhet, det förstår jag. Men vad är skillnaden för den lilla 2 årigen om det är ett eller åtta barn. Den enskilda lilla varelsen behöver väl trygghet i att känna personalen väl ändå.
Jag blir lika förbryllad varje gång.....


I eftermiddag har det hoppats studsmatta här....Isidor bör ha träningsvärk i morgon.

Nu är det dags för mig att tända doftljus och plugga!!!!!!

Saknar lite träning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar