Summa sidvisningar

tisdag 29 april 2014

Molnen på min himmel!!!!

Nu känner jag mig bättre. Så skönt....måste varit en blandning av allergi och en riktig förkylning.

Idag har jag varit inne i skolan på förmiddagen på seminarium om Etik. På vägen hem så kunde Anna och jag prata lite. Jag har problem med aktionspotentialen och skyller min "tröghet" på att jag inte läst kemi och tydligen gjorde jag annat på kemilektionerna i 9:an också. Troligen tyckte jag det va mer intressant att kolla på grabbarna utanför salen och viska med Sanna och Jessica. Det straffar sig nu...tyvärr. Men det vet man inte då!!! Men när Anna förklarade med "vanliga" ord. Dåååå hände det...-Jahaaaaaa,nu fattar jag!  Som jag kämpat med detta. Herregud så många timmar jag försökt förstå.

Satte mig och pluggade en stund i det fina vädret. Sen kom min kära mor . Vi hämtade upp barnen och gick till Turbinhusön och gjorde premiär där idag. Så fint där även om man är förskräckt för allt vatten och ögonen är  i nacken och hela kroppen på helspänn. Just vatten kan göra att hela jag fryser till is. Vatten är kanske det jag har mest respekt för...förutom när barn sätter i halsen. DET är det värsta jag vet. Bara jag skriver detta så går pulsen upp. Jag mosar gärna Isidors mat än..ordentligt. Isolde kollar jag gärna en extra gång när hon stoppar in i munnen. Vindruvor delar jag så smått så smått och hårda godisar eller sega saker åker INTE ner i nån påse. Korv är lika läskigt. Annars är jag en väldigt lugn mor på alla sätt. Stressar sällan upp mig.

Vi fick med oss mormor hit och fick även upp henne på studsmattan. Det va otroligt roligt för Isolde...haha. Hon va bekymrad över hur vi skulle få ner henne och hade sagt att vi kunde "välta" studsmattan för att få ur henne. Detta behövde vi inte göra utan fick ner mormor i ett stycke sen.

Två smutsiga barn va det bara att doppa i badet en stund och sen va det lite "mys". det betyder att man äter vid Tv soffan!!!! Det är lite lyx i vardagen här hos oss.

Åter igen en träningsfri dag. Går ju an när man är så sjuk så det inte ens finns i tanken. Men är jag ytterligare bättre i morgon så ska jag ta mig ett lätt pass. Ingen konditionsträning under längre tid.
Men röra lite på kroppen är inte det minsta farligt trots rinnande näsa. tror många av oss är överdrivet oroliga för träning och förkylning. Ska man känna efter i näsan så är det inte många veckor på ett år vi kan träna i så fall. Ska man alltid va "på topp"  när man tränar så lär man bli besviken. Men SJUK ska man inte vara. EN ganska stor skillnad och kroppen känner och varnar oss om det inte är okej. Då drar pulsen iväg redan innan vi är igång.....

Nu ska jag läsa ett litet stycke innan jag ska ta Tv kväll. Johan jobbar kväll och vi har inte hunnit ses mycket alls nu. Saknar honom ALLTID!!!! SÅ även denna kväll...i bland saknar jag honom när det vita bilen inte ens lämnat grusvägen.....
Men nu är vi lediga ...IGEN!
Några dagar...
Nybadade Moln hos mig!

Isidor är vattenkammad men i morgon vaknar han som ett penntroll IGEN!

Vårt plommonträd blommor mer och mer för var timma nu....

Osminkade sanningen ...men i detta väder så räcker det med mascara. Börjar man bli gammal och fårig så ska man verkligen passa sig för att gå loss med sminkborsten. Såg ett varnande ett exempel när vi va i Göteborg. Guuuuud, så bra att få se sånt i bland.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar