Summa sidvisningar

torsdag 3 april 2014

Förbryllad,överraskad och färgglad!!!

"Här kommer alla känslorna på en och samma gång..."!

Godkänd andra tenta...JIPPI! Så skön känsla...det går fint detta ju!!!!

Hoppas ni haft en bra Torsdag! Solen skiner men lite kallt på morgonen när vi promenerade mot dagis.

Idag har jag blivit förvånad ,upprörd, ledsen, förbryllad, full i skratt och chockad flera gånger om...och färgglad!

Förvånad och chockad två gånger idag...en gång i morse och en gång när jag åkte från Skövde och mötte en bil i fel fil...han va i mitt körfält denna gamle man. Jag blev så förvånad och trodde först JAG va i fel körfält. han hade hamnat helt fel lille gubben!!!! Så snopen man blir...den lilla tanten bredvid kan fått hjärtproblem.

En dag på Högskolan och en uppriktigt sagt seg föreläsning...jag vred mig, viskade med Marika, trummade på knäna, kollade klockan...drack vatten...ritade blommor. Fy,så oförskämt men ibland är det rent ut sagt "slöseri" med tid.

Tränat har jag gjort nu i kväll. Varit på gymmet idag. Lite motivation är tillbaka. Inte riktigt lika trött längre...och jag börjar tro att jag överlever och inte lider av nån dödlig sjukdom. Igår satt jag med en lika hypokondrisk vän på "Fejjan"..vi va så dödsjuka helt plötsligt! Haha, gud så hemskt...

Sen vill jag faktiskt nu förklara för er som undrar!
Att plugga på Högskolan är tufft. Jag sitter som dom flesta vet ca 11 timmar om DAGEN under tenta plugg och sen kvällar och nätter för att kunna hämta tidigare på dagis JÄMT!!!!!  När jag pluggar hemma...varit under 9 dagar innan tenta så va våra små barn på dagis när Johan jobba....jag tog max 45 min någon gång under dagen till träning eller promenad och dammsög kanske under 2,5 min i köket. Detta retar så klart "den" som inte har DEN möjligheten....så är det. "Bakom varje klagan finns en längtan"
Jag har  inte varit smart som Bloggat om detta och "någon" retar sig så klar. Antagligen någon som inte riktigt förstår.
Det borde jag i efter hand förstått...men om jag varit ute 1,5 timma med min hund (om jag hade nån) hade INGEN,jag lovar INGEN reagerat! Men ordet träna och gym väcker något!
Sen tror man när man Bloggar att folk förstår väl ,man tar det för givet att folk förstår....att man MÅSTE ha en paus, det är väl självklart och ni har fått ta del av så stor del av mitt liv och sett hur jag kämpat som en galning inför tentor....jag tar inte ens rast för lunch utan sitter vid datorn med ett par knäckemackor. Men sen sitter dom där och retar sig bakom skärmen! Jag blev uppriktig förbannad!!!
Jag tycker att Johan och jag gjort detta otroligt bra...han pendlar till Borås för att jobba och jag har studietid VARJE dag mellan 8-17...dock räcker inte den tiden till på långa vägar. Ändå är våra barn jätte lite på dagis...mormor hämtar, Johan kastar sig iväg med morgonfrisyr utan att egentligen sovit klart till dagis....jag stressar hem efter skolan....jag hämtar tidigare...lämnar senare...vi försöker med hela vårt nätverk att lösa det bäst för BARNEN.
Ändå blir man ifrågasatt....
Tycker det är skamligt och fräckt....faktiskt!

Nog om det....och jag tänker fortsätta träna under tenta veckorna....med gott samvete!!!!

Nu ska jag krypa upp hos min man och kolla Tv.
Isolde fick jättebra pennor när vi va på mässan...man kan ansiktsmåla och måla på papper. Går bort med vatten....iag fick jag lite färg på den bleka "nunan!




4 kommentarer:

  1. Ja det är fräckt, vad man gör på sin rast har väl ingen direkt med att göra. Malin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man tycka....inte så ofta jag ifrågasätter människors rast-tid faktiskt!

      Radera
  2. Grattis till betyget:) Måste kännas otroligt härligt. Jag är helt imponerad och absolut inte missunsam. Självklart måste man få ta paus och fylla på energin ibland?! Sen om det innebär träning eller promenad eller vad som helst så angår det ju ingen annan. Kan inte för mitt liv förstå hur någon kan störa sig på detta, troligen ligger det avundsjuka bakom. Jag har insett att det är väldigt lätt för dem som själva är missnöjda med sitt eget liv att hitta fel på andras, tråkigt men sant. Men är glad att inte höra till just den skaran;) Hejja hejja och fortsätt kämpa på, det är så härligt att läsa din blogg♡
    Kram Angelica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Lite avundsjuka kan det nog vara...då sprider man det lite åt fel håll i stället för att borra ner sig i sitt eget och fundera på VAD man kan förändra. Nu är jag ganska va.....vid sånt här.Tyvärr!

      Radera