Summa sidvisningar

torsdag 10 april 2014

Nu tar jag helg!

Seg nattning av barn idag...det är mycket som ska göras före läggning...under läggning....kissa en extra gång,hämta en nalle,kolla vad som låter under sängen,frågor om varför solen inte släcks och varför man har hår i näsan....4,5 år och upptäcker livet för fullt. Härlig resa att få vara med på!!!!

På sätt och vi tar jag nu helg. Inget mer i skolan i veckan. Men det betyder inte att jag kan "lägga ner" riktigt än. Ska plugga lite nu....i morgon också en liten stund. Sen ska jag ta helg-ledigt från pluggandet. Förhoppningsvis!
Två föreläsningar idag.....den där förbannade Aktionspotentialen dyker upp igen. Sen tycker man att NUUUU fattar jag...sen "trasslas" allt ihop i tanken igen och helt plötsligt har man inte förstått något alls. Men så här satt vi sist också,som vrida frågetecken och slog ut armarna och sa-DETTA klarar vi aldrig...så svårt???? Sen går man hem, får lite distans,läser lite,antecknar (jag är besatt av anteckna och min handled har nog fått förslitningsskador), googlar lite och får lite svar...det har ju löst sig så här långt och gör säkert det igen. OM inte så får jag plugga mer då....
Tentorna är inte förräns i slutet av maj. Då kan man lätt hoppa ett litet skutt och tänka att det är LÅÅÅÅNGT kvar. JUST så får man icke tänka...aldrig!!!!! Jag har börjat i tid....det är förståndigt av mig! Haha

I morgon ska jag in till Skövde på kvällen för att möta upp 6 st tjejer för att äta på Pinchos som öppnar där idag. Ska bli roligt!!!!
För mig som lever mitt liv i träningskläder,dragremmar....träningsskor...eller till och med lyftarskor så betyder det att jag bör se över min klädsel . Eftersom jag inte kan gå i högre klackar än mina boots (jag liknar nämligen en transvestit i klackar,inget fel på det men jag känner att jag helst slipper just den känslan)så blir det ingen "fin-stil" precis...linne,kavaj och jeans får väl allt duga på detta äventyr.
Vet inte hur man poppar upp denna kvinna riktigt! Vi får se....

Vi är lediga i morgon. Ska bli mysigt!!!!
Isolde har bestämt Kyrkans Hus på förmiddagen ,Spagetti och köttfärsås till lunch "bygga koja" i soffan och baka chokladbollar. Något av detta ska vi nog kunna uppfylla!
Isidor kommer med 100% säkerhet välja att leka med bilar på vardagsrums bordet!

Mysig stund!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar