Summa sidvisningar

tisdag 1 april 2014

Varför?

God morgon!
Tror aldrig jag varit tröttare. Beundrar dom som fixar att kliva upp så här tidigt varje dag i veckan. Jag är bortskämd märker jag.
Glömt att jag måste mat med mig....
Vilken respons jag fick på inlägget igår.

Detta är nu många år sen. Men det ha tagit mååååånga år att bli vän med både bilden och framförallt bakgrund.
Jag kan bli totalt skräckslagen idag när jag bara ser minsta lilla tendens till mobbing eller "jag bara skämta ord" som haglar på både skolgårdar och i kompisgäng. Dom där orden som sen kan sätta sig så hårt och som sen ska bäras år ut och år in. Känslan av att inte duga....

Jag läste en studie en gång att barn/ungdomar hellre är smala än smarta. Och den är säkert missvisande för det är svårt att förstå vad det innebär .

Igår slog dig mig när Isolde kom på sin cykel och en kille ropade att han minsann kunde cykla utan stödhjul. Hela jag bara reagera...men som en vuxen människa får man behärska sig.
Även om jag uppriktigt ville vråla mig hes....men barn i DEN åldern gör inte saker för elakhet.
Men det kommer tidigare än vi kan ana.

Men den lilla flickan i den rosa stickade tröjan klarade sig bra. Hon blev rik. Pojken på kullen i dom bruna byxorna aldrig någon verkade tvätta kan jag idag se saknade nog mycket....idag har jag gjort efterforskning och vet att han inte är speciellt rik på mer än pengar....för honom blev det inga barn.
Stackars pojk....egentligen. Detta va hans sätt att inte bli avslöjad....ge sig på mig!

Nu ska jag svepa mitt kaffe och åka till skolan!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar