Summa sidvisningar

tisdag 15 april 2014

Jubel,fanfar och glädje!!!!

Så kom då resultatet jag väntat på...eller inte väntat på. Osäkert om jag fixade det! Men...DET GJORDE jag. Jag klarade Fysiologi tentan!!! Nästan 50% klarade sig inte. Det va otroligt många som misslyckades på denna tentan. Kan jag mycket väl förstå faktiskt. Nästa gång är det kanske jag! Detta ska man vara oerhört ödmjuk inför tycker jag. Det krävdes många timmars plugg inför denna tentan,har man inte gjort det så brukar man veta att man inte gjort tillräckligt.Ingen självklarhet att det fortsätter så här. Saker kan hända ,saker fungerar inte, man kan få alla möjliga hinder.Men just nu så kan jag bara konstatera att jag gjort detta förbaskat BRA helt enkelt!!!!!
3 av 3 tentor klara och KLARADE!!!!
Just inför denna tentan så va det nästan lite som att stå inför ett vägsjäl...jag va nära att ge upp...till och med hoppa av. Det va för tufft. Jag ville inte mer. Känner mig så otroligt gammal i gänget, många barn,små barn och allt det där.... ,första gången någonsin jag känner så här. Bara det har varit tufft tycker jag.
Men nu är tentorna klara och jag känner mig överlycklig!


Nu väntas Etik tenta och Anatomi/Fysiologi 2. Startat i god tid denna gången så hoppas jag klarar detta också. Sen ska första terminen vara gjord.

Vi satt kvar och pluggade lite efter skolan idag, venprovtagning har vi idag ägnat oss åt...på plast armar. Det gick fint!

Hem och fortsatte plugga lite på altanen i solen...med en kaffe kopp.

Johan hämtade dom små och jag åkte och träna en stund. Så firade jag!
Utfall med viktplatta, squats med viktplatta,wallball,rodd, ringdips och hopprep =40 minuter. Väl utnyttjade minuter!

Två små hostiga barn mötte mig...lillebror hostar så han nästan kräktes nu i kväll. Men nu hörs inget när han somnat. Lille gubben!
Min kära mamma kom en stund till allas glädje. Hon berättar för mig att hon jobbat på "Bank i 45 år!!!! Och inte EN enda dag har hon tyckt att det varit "tråkigt". Då har man hittat rätt väg i livet Jag hoppas att jag efter min utbildningen känner den känslan också.
När jag jobbat på förlossningen så har jag känt så...DETTA är ett drömjobb!!!!!
I sommar ska jag ju dit igen. Längtar lite efter att jobba.

Påsken va planerad som "ingenting"...men nu några dagar innan så blev det väldigt fullbokad av besök...besök....Elmia och besök! Men vi ÄLSKAR besök!!!!!
Så det blir roligt!!!!
Så här firade jag.....

Påskpyntat...Isolde har bestämt!

Firade vidare efter träning....

Tack gode gud att dessa ger mig lite distans....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar