Summa sidvisningar

måndag 21 april 2014

Vardags längtan!

God morgon!
Här har vi varit vakna en stund. Suttit i soffan och kollat på Petsson. Isolde är fortfarande lite febrig här så idag får vi se om krafterna räcker till mer än bara ligga i soffan.

Solen skiner även denna dag. Tvättmaskinen får snurra som aldrig förr dessa dagar.

I morgon blir det vardagsliv igen. Tänk att jag gillar vardag...rutiner och ordning. Men lika mycket gillar jag avbrott som dessa helger. Då det blir lite "extra allt".
Tur att dom är hemma med Johan i morgon. Då hinner nog Isolde kvickna till .

Jag ska ut på VFU ti,on och to.  Denna placering är inom äldervård.  Ska bli spännande att se hur man jobbar där nu...jag jobbade där för ca 18 år sedan. Hoppas innerligen utvecklingen gått framåt även där...nytänk framför allt.
Minns då att jag som 18-20 åring tog hand om 12-16 boenden ensam många gånger,delade ut lite medicin som jag inte hade en aning om...visste ju knappast namnet på dom som fick sina mediciner och det va inte säkert dom boenden visste heller. Det mesta gick då ut på att städa på bästa sätt....gräsligt när jag tänker efter.

Så det blir min vecka.

Till helgen åker vi till Borås/Göteborg. Johan ska tävla i Tough Wiking på Lördag och jag hoppas han nu inte drar på sig skador varken innan eller under detta galna lopp.Jag ska med och titta och lämna dom små hos Johans föräldrar. Bara det att göra något ensam är en ny grej för mig. Har vi lämnat bort barn kanske 1 gång tror jag...eller vet inte om det hänt. Jag har inte haft behovet ,eller viljan innan. Men nu är Isidor större och jag tycker det känns bättre och enklare nu. Tror även att "barnvakterna" är mer redo nu också. Det har inte varit enkelt att lämna i från sig  en febrig,sjuk och otroligt gnällig liten kille och ingen har riktigt vågat. Men nu är han den enklaste lille kille man kan tänka sig.

Jag har inte haft nån påsklov men känner att jag laddat mina egna batterier en hel del. Det behövs verkligen!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar