Summa sidvisningar

måndag 7 april 2014

Vilken dag!!

God kväll. Bloggar från "paddan". Svårt märker jag.
Idag åkte jag buss till skolan. En överfull buss med 2stora barnvagnar på tvären och en trasig skulky som skulle med. Folk hade tappat busskort...hade inga pengar.....jag ser att vi är 4min sena. Vi kom inte långt förrän kvinnan snett framför mig börjar kräkas...så där kaskad kräk..i sin svarta jacka...sen hittade hon nån pytteliten påse som inte rymde mängden riktigt. 3små barn satt med stora ögon å tittade på sin mor. Jag rev i väskan efter våtservetter...försökte med några svenska ord..sen engelska...men hon förstod inte alls...fel väska så där fanns inga våtservetter.Stackars människa men jag drabbas av lite panik i dessa lägen..ser hur det inom ett par dagar är jag som ligger på toa och gråter efter mamma. Vi närmar oss Skövde...då börjar dottern...i samma påse. Guuuud så hemsk.
Sprang mot skolan för att dela med mig av min morgon på bussen. Alla ropar i kör Näääää.....haha.
Sen va det hemtransport. Två stackars flickor kom exakt när bussen skulle gå och busschauffören blev rasande och gapade så det ekade.....han släppte inte detta utan fortsatte ändå mot Volvo. Jag kramade min blommiga väska för allt mina fingrar höll för och hoppades komma hem i ett stycke. Tror mannen behöver en paus från människor va min tanke...
Sprang av bussen....kastade mig på cykeln och nu ska jag leta en bil till mig.
Vilket äventyr!
Dans för Isolde idag. Jag fick "prattid"med mammorna utanför.
Ingen träning för oss idag...lite stumma ben.
Vila kändes smart!!!
Sån här busschaffis ska det vara......söt och go!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar