Summa sidvisningar

torsdag 20 februari 2014

En doft från dyra droppar och en gubbe på lut!

Hej på er!
Hoppas ni som jag har en skön kväll. Min tillbringas framför tv med sovande barn på övervåningen och en man liggandes framför mig rullandes på en boll....han stretchar!

Idag möttes jag av en liten 2 åring i hallen som stank parfym...tydligen fått tag i min Escada pafym. Bakom kom en glad tjej som jublar så fort mamman kommer innanför dörren. Bakom Escada doften döljde sig en kaffedoft. Inget i världen slår detta att komma hem till. Lek,bus och glada barn!!!!

Jag har haft en lång dag på vårdcentralen...8-17 är för mig långa dagar! Men så många människo-öden, tragik och glädje man möter på en dag. Dom jobbar hårt dessa SSK ,eller alla men i mitt fall ligger fokus på just deras arbete. Trodde aldrig i livet att deras arbetsbörda va så tung faktiskt!!!!
Nu vet jag hur det ser ut bakom kulisserna och kan tala om att dom sitter inte många sekunder på en dag....inte direkt några fikaraster att tala om. Allt för att patienten ,verkligen!!!! Jag imponeras av deras engagemang-

Ingen träning för mig. Inte en chans efter en hel dag borta från dessa små. MEN jag hade kunnat ge mig iväg nu. Dock prioriteras lite lugn och ro i soffan. Jag har oerhört svårt att motivera träning efter klockan 19 på dagen. Då har jag redan gått ner för landning!

Hos oss vad det ett vinterland i morse. Det svänger snabbt!
Nu mer slask.
Vi kollar på konståkning. Som liten va det min dröm, förutom att bli Carola. Jag blev inget av det. Haha
Men det är vackert med konståkning. Det är en imponerade sport!

Nu ska jag se hur mina kurskamrater har det på sina "se hur livet som ssk är" dagar!

Isidor visar oss en egen liten konstform!!!!

Höll på att dö av skratt när jag mötte denna idag!!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar