Summa sidvisningar

lördag 8 februari 2014

Vi är laddade!!!

Det va väl en överdrift kanske...men vi sitter i alla fall redo i soffan. Jag har pluggat några "ben",käre tid så mycket ben och muskler vi har i vår kropp. Jag förundras alltid över hur rätt det blir, vår stomme...varför har inte svärdspetsen hamnat på knäskålen??? Vilken fantastisk maskin kroppen är....vi ska vara glada och tacksamma att den bär oss framåt. Tänk vad den får utså...

Jag läser nu Anatomi och fysiologi och redan efter några veckor  har jag lärt mig massor...ex att vår  kroppen behöver allt. Inte utesluta saker....sånt visste man väl kanske men bara så där allmänt. Nu vet man mer då man får ta del av forskning och vetenskapliga teorier. Det är ju inte direkt nån "fanatiker" som påstår något. Jag är ju lite skrämd för människor  som "bara läst en bok". Snöat in sig på sitt, och så ska det vara! Finns massor av korta utbildningar i båda det ena och andra som just nu är i ropet...jättebra på många sätt....men inte på alla märker jag nu! Sen är det alltid bra med kunskap, tror jag är den bästa investering man kan göra för sig själv. Oavsett vad man lär sig....

Jag har varit och tränat, kanske inte mest intensiva träningspass.
Det va en hel del folk där en lördageftermiddag. Träningstrenden är inte längre en trend känns det som...det har blivit en livsstil för många! Tror vi kommer se detta i framtiden...många tror att vi går åt mer ohälsosam livsstil med allt vårt socker...men att fler och fler tränar också det får vi inte glömma. Får vi ner den konsumtionen ordentligt så ser det lovade ut! För en brödskiva till frukost ägget har ingen människa blivit sjuk av...det är inte det som avgör.

Näpp, nu så ska vi krypa ihop i samma soffa allihop. Underbart!!!!!

MELLO DAX!!!
Letar efter mina enorma axlar som fanns förr om åren...men inser att jag nog behöver leta mer efter vikterna som gjorde dom. Eller va ska jag med dom till egentligen...haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar