Summa sidvisningar

söndag 16 februari 2014

Med en alvedon i mungipan!!!

Vi slappar igen! Kollar OS,ritar och Isidor kör sin traktor. En riktigt "ta igen oss" helg!
I eftermiddag har jag lovat våfflor....våfflor med sylt och grädde ska vi lyxa till det med.

Läste idag Jenny Söderstedts krönika. Så rätt hon ha...

I bland kan jag förundras över våra barn (mina,dina,alla)...men också över föräldrar! Vi vill skapa det lyckliga barnet, alla vill det...det är vårt mål och någonstans där tror vi att det ska vara "det smärtfria barnet"...Alvedon ges "i fall om att"...innan bäbis vaccination,efter vaccination...när nästan rinner eller vid växtvärk (INTE jag...jag är BENHÅRD vid just Alvedon-utlämning i min familj...haha). Smärta ska utrotas...helst föda barn utan den också. Smärta i själen vill vi heller låta våra barn slippa...vill ju även JAG. Men hjärtan kommer krossas, kompisar kommer vara orättvisa, vi kommer få kämpa med jobb...kärlek och pengar. Jag sa det till min son en dag -Livet är förbannat tufft ibland...det bara ÄR så!!!! För jag tycker att det är en del av livet att få kämpa lite. Jag tror inte det är "farligt" att stöta på motgångar,snarare tvärtom! Livet är ingen lek som ska var enkelt och bekvämt. När jag hade eget företag som kom MAMMOR in och sökte sommarjobb åt sina barn....på allvar!!! Själv har jag väl fått fixa både sommarjobb och prao plats själv. Tror aldrig min mamma ens tänkt tanke att fixa oss ett sommarjobb. För oss har det gått bra ändå...

Kan det vara det dåliga samvetet...eller att det nu mer är så upplyst om hur vi SKA vara som förälder.

Som blivande sjuksköterska vill jag ha ett bra förhållningsätt till både sjukdomar...livsvärld och ha en hel del för-förståelse. Så i mitt kommande yrke skulle jag aldrig ha "fördomar" , det är nämligen förbjudet för oss...men då är jag sjuksköterska och visst ska NI få en Alvedon..om det behövs! Haha
Jenny Strömstedt (läs här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar