Summa sidvisningar

onsdag 19 februari 2014

En motionär...

Nu har jag upp-pulsat lite...ett bra uttryck! En rask promenad till en svettig nivå fick räcka idag...inte lång men snabb. Skönt med frisk luft och jag orkar plugga lite till.
I mitt instagram flöde och fb flöde har jag mycket träningsmänniskor, vissa på en helt annan nivå än mig. Alltså betydligt mer vältränade än vad jag själv är. Bilder på kesella med bär syns mer än någonsin och lchf mat mindre än förut. Lika trött på vilket som just nu...När man kommer till den där punkten att man tycker det nästan blir lite mycket. Så klart för jag levt "kesella liv" i många år och längtar inte tillbaka. Vissa saker har mättat mig genom åren!!!!

Träningsglädjen är lika stark som träningshetsen på mitt flöde. Det är ganska lätt att skilja på dessa två kategorier. För många skapar det stress och dåligt samvete och för några inspireras man av "inchecking" på gym och små filmklipp på benträningen och en och annan ego bild från gymmet (jag delar med mig av det också då och då ,men sällan) Vet inte vad det är att se egentligen varken hos mig själv eller andra...haha!)
Så länge man märker att det är glädje kvar träningen så motiverar det mig...men när man sen ser hetsen så kan jag få en klump i magen.
Sen finns dom som varje dag också behöver meddela oss andra om utebliven träning och motivationssvackor....
Så olika vi är!

Om inte träning är rolig så finns det ingen anledning att fortsätta. Finns så många andra formen att välja på idag så ingen ska behöva "tvinga sig själv" till tråkig träning!

Tennis, rullskidor,step-up,innebandy,promenader...oj,så mycket det finns man aldrig testat!
I år tänkte jag provat längdskidor men det rann ut i sanden.

Jag har fastnat för CrossFit...inte helt oväntat enligt min man.Haha. Om jag hade läst lika mycket fysiologi som jag läser om CrossFit så kunde jag nog doktorerat i ämnet vid detta laget....MEN fysiologi är intressant för oss tränande människor så det passar bra att läsa Anatomi/fysiologi just nu!!!!!!
CrossFit passar mig bra... tävlings-inriktat, explosiv, jobbar under kort tid, mycket styrkemoment och smidighet. Jag har vissa delar...låååångt ifrån alla. Jag behöver jobba mer på konditionen. Jag är tung och har en salig blandning  av fett och muskler men oavsett så ska vikten fraktas i alla vinklar...kan ge mig onda knä. Hade varit till sin fördel om jag lättade på vikten av fett på kroppen, men det är en konst att behålla muskelvikt då och just nu så lägger jag ingen krut på det!

Johan är nöjd över utbildningen och ska väl snart köra igång.
Lyxigt att ha en "egen" instruktör i detta!!!!
Teknik,teknik,teknik är hans mantra!!!!!

Nu ska jag plugga vidare!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar